חילופי מפקדים בצה"ל: הסרוגים תא"ל טולדנו ואל"מ קלפר סיימו את תפקידם

הסרוג תא"ל אליעזר טולדנו, סיים את תפקידו כמפקד אוגדת עזה. במלחמת לבנון השניה כיהן טולדנו כמפקד יחידת מגלן. עוד היום: הסרוג אל"מ שי קלפר סיים את תפקידו כמפקד חטיבת גולני

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 21:00 יב באב התשפ

חילופי מפקדים בצה"ל: הסרוגים תא"ל טולדנו ואל"מ קלפר סיימו את תפקידם
הטקס במחנה רעים, צילום: דובר צה"ל

חילופי מפקדים בצה"ל. הסרוג תת-אלוף אליעזר טולדנו, סיים את תפקידו בשנתיים האחרונות כמפקד עוצבת "שועלי האש", המוכרת יותר כאוגדת עזה. טולדנו, בוגר תנועת בני עקיבא, שימש בעברו כמפקד יחידת מגלן,מפקד חטיבת הצנחנים והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. החליף אותו בתפקיד תת-אלוף נמרוד אלוני. טקס החילופים נערך היום (א') במחנה "רעים" שבמערב הנגב, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.
 
אלוף הרצי הלוי, שיבח בדבריו את טולנדו: "אליעזר, אני יכול לומר בפה מלא שעמדת היטב במשימת ההגנה, שיפרת מאוד את יכולותיה, פעלת רבות ובהצלחה על מנת שנדע יותר על המתרחש והמתוכנן בצד השני ושיפרת מאוד את יכולות ההתקפה והמוכנות שלנו במתארי החירום השונים. אין מדובר רק בתכניות. הדברים עמדו למבחן המעשה יום ולילה במהלך השנתיים האחרונות בעשרות ניסיונות חדירה והיתקלויות, בעשרות רבות של ימי שישי אלימים מאוד על הגדר ובמספר רב של ימי הסלמה ולחימה". 

המפקד היוצא, תא"ל אליעזר טולדנו, אמר כי תושבי העוטף הם החלוצים החדשים ובעלי חוסן גדול. טולדנו התייחס בדברי הסיום שלו גם לארגוני הטרור הפועלים ברצועת עזה: "בזמן כהונתי כמפקד עוצבת 'שועלי האש', נקטו מנהיגי ארגוני הטרור, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, באסטרטגיה של הפחדה והבהלה, הם כיוונו את האש לחוסננו, ירי רקטות ופצצות מרגמה המכוון לאזרחי ישראל. לחמאס לא אכפת מילדי רצועת עזה. עליהם לחדול מלחפור מנהרות כחיות השדה ולהשקיע את הבטון בבניית תשתיות לחסרי בית. עליהם לחדול מלייצר רקטות ולהשתמש בצינורות להקמת תשתית מים וביוב ראויה לילדיהם. עליהם לחדול מלזרוע משגרים ולקצור רקטות ולזרוע חיטה ולקצור תבואה".

תא"ל טולדנו

תא"ל טולדנוצילום: דובר צה"ל

 
טקס נוסף שנערך היום התקיים באתר מורשת חטיבת "גולני", ובמהלכו הסרוג אלוף משנה שי קלפר, סיים את תפקידו כמפקד חטיבת גולני. קלפר, למד במדרשיית נועם בפרדס חנה ובישיבת שבי חברון. בעברו שימש כמפקד חטיבת שומרון, מפקד גדוד גפן ומפקד גדוד 51 של חטיבת גולני.

הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף דן נוימן, מפקדים, לוחמים, משפחות שכולות, בני משפחה, ומוזמנים נוספים. אלוף-משנה ברק חירם החליף בתפקידו את קלפר, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.

אל"מ קלפר אמר בטקס הסיום כי לוחמי ומפקדי החטיבה החומה הוכיחו כי הם יכולים לכל משימה: "'גולני' בשבילי זו עוצמתם האיתנה של הלוחם, הכיתה, המחלקה והפלוגה, זו המומחיות המקצועית והמבצעית. זו החתירה למגע ודבקות במשימה עד הניצחון. זו מנהיגות בגובה העיניים, פיקוד מלפנים, זה לדרוש ולעודד יוזמה, לדעת לגבות ולהיות שם כשזה לא מסתדר. 'גולני' בשבילי זה לומר את מה שאתה חושב ולהתכוון למה שאתה אומר, לא לפחד לקחת אחריות ואם צריך גם לומר 'טעיתי'. 'גולני' בשבילי זו החטיבה מספר אחת בצה״ל, אשר ביום פקודה תעמוד איתנה אל מול המאתגרים שבאויבנו, זה החלק החום בקצה החץ הכחול, זו החטיבה שתנצח את המלחמה הבאה. 'גולני' בשבילי היא שמורת טבע בנוף הצה״לי ותמצית הישראליות".

צילום: דובר צה"ל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן