שנה לאחר הזכייה בהצטיינות, החייל מבית אל נפצע במהומות

שנה בדיוק לאחר שזכה בתעודת הצטיינות ממח"ט בנימין, החייל יפתח גאנגטה מבית אל, נפצע מירי שבוצע לעברו על ידי מחבלים במהלך פעילות מבצעית. "כאשר אני רואה אותו אני יכול להגיד בביטחון - 'עם ישראל חי'", אמר ראש המועצה שי אלון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 17:37 יב בסיון התשפא

שנה לאחר הזכייה בהצטיינות, החייל מבית אל נפצע במהומות
צילום: דוברות

יפתח גאנגטה, לוחם צה"ל, תושב בית אל המשרת באזור בנימין, זכה לפני שנה בתואר מצטיין מח"ט בנימין וקיבל תעודת הוקרה. בשבוע שעבר, במהלך האירועים האלימים של מבצע "שומר החומות", נפצע יפתח מירי שבוצע לעברו על ידי מחבלים במהלך פעילות מבצעית.

ראש מועצת בית אל שי אלון, שהשתתף בטקס הענקת תעודת ההצטיינות ליפתח, הגיע הפעם לבקרו בבית החולים שערי צדק בו הוא מאושפז ואמר: "יפתח גיבור ישראל. לפני שנה זכיתי להעניק לו תעודת הוקרה על כך שהיה מצטיין חטיבת בנימין, לפני מספר ימים נלחם כדי להגן על תושבי בנימין, בהם בין היתר משפחתו וחבריו בבית אל ונפגע מכדור ברגלו. אני מאחל לכל יישוב שיהיה לו אנשים כמו יפתח. כאשר אני רואה אותו אני יכול להגיד בביטחון - 'עם ישראל חי'".

נזכיר כי בשבוע שעבר, במהלך הפרת סדר אלימה בכיכר איו"ש, שבמרחב חטמ"ר "בנימין", בוצע ירי נרחב לעבר כוח צה"ל ששהה סמוך לנקודה וכן לעבר מפקדת אוגדת איו"ש. בוהדעת דו"צ נכתב כי "הכוח ולוחמי צה"ל נוספים הגיבו בירי חי לעבר מקור הירי". כתוצאה מהירי לעבר הכוחות, שני חיילים נפצעו ברגליהם, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.