מוסלמים מדובאי ומהרש"פ מגנים את הפיגוע בצומת תפוח

מוסלמים מדובאי, מהרשות הפלסטינית ומישראל התארחו בסעודת איפטאר אצל ראש מועצת שומרון, גינו את הפיגוע בצומת תפוח ואיחלו החלמה לפצועים. יוסי דגן: "כולנו בניו של אברהם, עלינו לחיות יחד בכבוד הדדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/21 12:37 כה באייר התשפא

מוסלמים מדובאי ומהרש"פ מגנים את הפיגוע בצומת תפוח
צילום: דוברת המועצה האזורית שומרון

סעודת איפטאר (סיום יום צום הרמאדן) משותפת בין אימראתיים, מכובדים פלסטינים וערבים ישראלים התקיימה אמש (ה') באירוח ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. הנוכחים גינו את פיגוע הטרור הקשה בצומת תפוח וביקשו לשלוח ברכת החלמה לפצועים. 

אנשי העסקים מדובאי ומשערג'א שבאיחוד האמירויות הצטרפו למפגש דרך הזום. אחמד עלי מוסא, מבכירי אנשי העסקים בנסיכות שערג'א שבאיחוד האמירויות אמר כי הוא מקווה להצליח להגיע בקרוב לשומרון ולהפגש עם ראש מועצת שומרון.

עלי מוסא גינה את הפיגוע בתפוח בתחילת השבוע: "אני מצטער על הדברים שהיו ועל הפיגוע שהיה ושולח תקווה שלא יקרו עוד דברים כאלו". בנוסף, הוא התייחס גם להסכם השלום עם ישראל ואמר: "הסכם השלום פתח המון דלתות לעשות שיתופי פעולה ודברים משותפים ביחד, ההסכם הזה הוא רק ההתחלה והוא פתח דלתות לעשות דברים טובים בכל האיזור".

יוסוף ביידון, איש עסקים מדובאי אמר: "אני מברך את יוסי דגן, מאחל שיהיה שלום בכל האזור, אצלכם ואצלנו, שנשב תחת קורת גג אחת בשלום, מאחל סעודת איפטר שמחה לכולם, ואינשאללה נשב כולנו בקרוב ביחד. אני מודה לך, יוסי דגן, שהזמנת אותי להשתתף בארוע המדהים הזה שקורה עכשיו, ומאחל שיהיו לנו עוד הרבה הזדמנויות כאלה בע"ה".

האשם קאק ממזרח ירושלים ביקש לאחל החלמה לפצועים ולחזק את בני המשפחות: "אני מאחל לפצועים החלמה מהירה, הדת המוסלמית לא קוראת להרוג, הדת המוסלמית קוראת לעשות שלום, לעזור, והמחבלים עושים את עצמם מוסלמים אבל הם לא מוסלמים, אני מקווה שהפצועים יחלימו בקרוב". 

שרה זועבי, פעילה מוסלמית ציונית, השתתתפה במפגש החגיגי והביעה גם היא זעזוע מהפיגוע בצומת תפוח. 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בירך את הנוכחים ואמר: "אני מבקש לברך את חברינו ובני דודינו היקרים, לפני הכל נפתח בברכה של החג, רמאדן קרים, אנחנו יושבים פה ואוכלים בשמחה את סעודת האיפטאר ויש כאן תושבים מהשומרון, מוסלמים מהשומרון ומדובאי, ואני מבקש להגיד שזה מרגש ומשמח,  מצד שני לי זה פשוט, ככה זה צריך להיות, כולנו ילדים של אברהם, וכשאנחנו יושבים יחד אנחנו משמחים את האבא המשותף שלנו.

אני הגעתי לכאן ישר מבית החולים בילינסון שם ביקרתי את הפצוע קשה בפיגוע הטרור, ואני יודע שאנחנו יחד מאוחדים, ויוצרים יחד דרך של שלום וכבוד הדדי. יש דברים שכולנו מסכימים ויש דברים שאפשר להתווכח, אבל כולנו מסכימים שכולנו בנים של אב אחד ועלינו מוטלת האחריות לחיות יחד אחד לצד השני בכבוד הדדי".