עשור לרצח בן יוסף לבנת - אלפי בני אדם ביקרו בקבר יוסף

אלפים נכנסו במהלך הלילה לקבר יוסף בשכם, ביניהם היו גם בני משפחת לבנת שערכו אזכרה לציון 10 שנים להירצחו של בן יוסף לבנת באתר. יוסי דגן: "התביעה שלנו היא לממשלת ישראל, לטפל בטרור, לא יכול להיות שחלק מהרוצחים מסתובבים חופשי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/04/21 10:45 יט בניסן התשפא

עשור לרצח בן יוסף לבנת - אלפי בני אדם ביקרו בקבר יוסף
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, מח"ט שומרון רועי צוויג., צילום: רועי חדי

אלפי בני אדם נכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי) לקבר יוסף, זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון על פי כללי הקורונה ולרגל חוה"מ פסח. לאתר נכנסו גם בני משפחת לבנת שערכו אזכרה לציון 10 שנים להירצחו של יקירם - בן יוסף לבנת. לבנת נרצח על ידי שוטרים פלשתינים במדים בכניסה לקבר יוסף כאשר נכנס למקום להתפלל לפני 10 שנים. האזכרה הייתה סגורה לתקשורת ולא צולמה לבקשת המשפחה. 

"אנחנו שמחים שזכינו להגיע לכאן ברוב עם, מהארץ ומחו"ל" אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שנכנס גם הוא לקבר יוסף. "אולם השמחה איננה שלמה, מכיוון שאנחנו איננו נמצאים כאן כל הזמן. אנחנו מציינים עשור לרצח בן יוסף לבנת הי"ד, התביעה שלנו היא לממשלת ישראל, לטפל בטרור, לא יכול להיות שחלק מהרוצחים מסתובבים חופשי, לא יכול להיות שקבר יוסף עדיין נמצא כאן בלילה שבוי אצל אויבי ישראל והם מחללים אותו פעם אחר פעם". 

"אנחנו מצפים שישיבת עוד יוסף חי תחזור לפעול במקום ודגל ישראל יתנוסס בצורה מלאה. אנחנו שמחים שאנחנו נוגעים בשורשים הכי עמוקים של עם ישראל". בין המבקרים היו גם סגן ראש עיריית רעננה חיים גולדמן, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, קצין הגמ"ר חטיבת שומרון רס"ן עזריאל פרלמן, וראש מועצה מקומית עמנואל הרב אליהו גפני, שאמר: "צריך להחזיר את קבר יוסף לעם ישראל, העובדה שהדרך לקבר יוסף איננה בטוחה באופן קבוע מביישת את מדינת ישראל, זה שלנו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה למח"ט שומרון רועי צוויג לחטיבת שומרון, ולמג"ב על אבטחת המקום ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון בראשותו של נתנאל שניר על ארגון הכניסה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן