"נפעל למחיקת חרפת הגירוש והעקירה"

ח"כים מהליכוד הגיבו לעלייה ליישוב המפונה שא-נור הלילה: יו"ר הקואליציה מיקי זוהר: "נחזיר עטרה ליושנה" | המתיישבים קראו לנתניהו: "אפשר את הנוכחות היהודית בשא-נור לפחות עד להקמתה של ממשלה לאומית"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 16/03/21 16:35 ג בניסן התשפא

"נפעל למחיקת חרפת הגירוש והעקירה"
ח"כ עמית הלוי, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח"כ קטי שטרית וח"כ אתי עטיה בשא-נור, צילום: רועי חדי

ההתיישבות היהודית ביישוב המפונה שא-נור בצפון השומרון, חודשה אמש (ב') ופוליטיקאים רבים מביעים את תמיכתם. יו"ר הקואליציה וח"כים מהליכוד מחזקים את דרישת המשפחות הצעירות לאפשר להן להישאר בשא-נור וליישבו מחדש. עם זאת, גרעין המתיישבים קורא לנתניהו לאפשר להם לשהות במקום עד להקמתה של הממשלה: "אם "ימין על מלא" אז מהיום, ולא רק מלאחר הבחירות".

חברי הגרעין שחידשו את ההתיישבות היהודית ביישוב שפונה, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו ביקשו כי יאשר להם לשהות במקום לפחות עד להקמתה של ממשלת ימין.

"חזרנו הביתה. חוזרים לחיים גם בצפון השומרון" פתחו חברי הגרעין את מכתבם "היום ברור לכולם, כי הגירוש מגוש קטיף, ויישובי צפון השומרון היה ועודנו, עוול נורא וחרפה אשר חייבים לתקן. פניך להקמת ממשלה לאומית "ימין על מלא" אשר צפויה לשמר, לקדם ולפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל מרחבי א"י, אם "ימין על מלא" אז מהיום, ולא רק מלאחר הבחירות." כתבו.

בהמשך המכתב ביקשו "אדוני רה"מ, נבקש כי תפעיל את סמכותך, וכי תאפשר את הנוכחות היהודית בשא-נור לפחות עד להקמתה של ממשלה לאומית, שעם הקמתה תקבל את ההחלטה המתחייבת, הברורה והנכונה ביותר - ביטול ההתנתקות, שיבה לחבלי ארצנו וחידוש ההתיישבות היהודית בצפון השומרון בכלל וביישוב שא-נור בפרט. ניצחנו את הקורונה, מזניקים את הכללה וחוזרים למרחבי ארצנו!".

לסיום, הזמינו חברי הגרעין את נתניהו ואת אזרחי ישראל לבקר ביישוב המתחדש "לסיום, נבקש לאחר רפואה שלמה לרעייתך שרה, ולאחל לך ולמשפחתך, ולכל לאזרחי ישראל פסח שמח!. אנו מזמינים אותך, ואת כל בית ישראל להגיע לבקר אותנו בשא-נור המתחדשת".

 

צילום: צילום מסך מהמכתב

 

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הבטיח כי הליכוד יעשה הכל כדי להחזיר עטרה ליושנה לאחר הבחירות וצייץ בדף הטוויטר שלו: "‏תיקון עוול הגירוש - זו חובתנו. גרעין המשפחות שעלה הלילה לשאנור, עשה מעשה אמיץ שנועד לתקן את העוול הזה. בע"ה נמשיך לתמוך בהתיישבות ונעשה הכל כדי להחזיר עטרה ליושנה".

 

 

חבר הכנסת אריאל קלנר, גם הוא מהליכוד, הגיב לעלייה הלילה: "מחזק את גרעין שא-נור. בע"ה בממשלה לאומית ובקואליציה המחויבת לזכותנו המוחלטת על ארץ ישראל, נפעל למחיקת חרפת הגירוש והעקירה".

חברת הכנסת קטי שטרית אמרה: "הלילה שוב עלו משפחות לישוב שאנור שבצפון השומרון שפונה יחד עם מתיישבי גוש קטיף. אני מחזקת את המשפחות היקרות ומצדיעה להם על עבודת הקודש שהם עושים, ציונות במיטבה. אין עוול גדול יותר מעקירת מתיישבים מביתם".

חבר הכנסת עמית הלוי ברך גם הוא: "‏בוקר טוב לחלוצי שאנור תשפ"א, התמונות המרגשות של עלייתכם הלילה, מבשרות את תיקון העוול והאיוולת של הגירוש ההוא מצפון השומרון, אני ורבים מחבריי מחויבים לפעול בממשלה ובכנסת, כדי שהתיקון יושלם באופן רשמי ומלא ודין שאנור ישוב להיות כדין תל אביב".

 

 

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני הביע תמיכה בגרעין ההתיישבות: "אנחנו חייבים לחזור ולחדש את ההתיישבות הישראלית בצפון השומרון. בגירוש עזבנו ארבעה יישובים אסטרטגיים ביותר בשומרון ועלינו לעלות ולחדש את ההתיישבות הישראלית באזור. אני גאה בגרעין שאנור שעלה היום ליישוב. זוהי פעולה נכונה וצודקת. אני קורא לממשלת ישראל הנוכחית לאפשר להם להישאר בצורה מסודרת במקום ולהבטיח את ביטול את חוק ההתנתקות ביהודה ושומרון בממשלה הבאה. זו חובתה של כל ממשלה לאומית ימנית. נשוב לכל יישוב!".

 ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מגורש משאנור בעצמו, עלה הבוקר לשאנור ואמר בין השאר:   "שבוע לפני הבחירות, אני קורא מכאן, משא נור, לכל מפלגות הימין, ימין אמיתי, ימין על מלא, זה ימין שמתקן את האיוולת של הגירוש, את הפשע של עקירת יהודים מביתם.

על אף הבעות התמיכה כעת, נזכיר כי כבר לפני כארבעה חודשים, התיישבו חברי הגרעין במצודה ביישוב והחלו להכשירה למגורים, אך פחות מיממה לאחר אותו ניסיון התיישבות, חברי הגרעין ירדו מהיישוב בהסכמה, לאחר שקיבלו את בקשתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שהודיע לראש מועצת שומרון כי יפעל למען החזרה ליישוב.