מפת הרמזור של פיקוד העורף תוקנה ו"הגדה המערבית" הוסרה

בעקבות פנייתו של ראש מועצת שומרון לפיקוד העורף בדרישה להסיר את המילים "הגדה המערבית" ממפת הרמזור של פיקוד העורף, המפה תוקנה: "יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/03/21 10:10 כו באדר התשפא

מפת הרמזור של פיקוד העורף תוקנה ו"הגדה המערבית" הוסרה
מועצה מקומית אפרת, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הישג לדגן. פיקוד העורף תיקן את מפת הרמזור שעוררה זעם בקרב תושבי השומרון ורבים במדינת ישראל, בה הופיעו המילים "הגדה המערבית" במקום יהודה ושומרון, זאת לאחר פנייתו של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לאלוף הפיקוד בדרישה לתקן את המפה.

יהודה ושומרון מופיעות במפת פיקוד העורף כ"גדה המערבית" ומסומנות בגבול

ראש מועצת שומרון הודה הבוקר (ד') לאלוף הפיקוד אורי גורדין ואמר: "אני מברך על כך, זהו צעד נכון והגון, אני בטוח לחלוטין שהדבר לא היה על דעת האלוף ופיקוד העורף. אני שמח שאלוף פיקוד העורף הורה מייד לתקן את הטעות.  יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

צילום: צילום מסך אתם

 

נזכיר כי תושבי השומרון מצאו אתמול כי כשהם מבקשים למצוא במפת פיקוד העורף באתר את צבע הישוב בו הם מתגוררים ואת ההנחיות על פי הגבלות הקורונה ליישובם, המפה מסמנת את כל יהודה ושומרון כגדה המערבית.

דגן אמר אתמול: "זו טעות שיש לתקן באופן מידי. לא נקבל ביטויים פוליטיים של פקידים מהשמאל הקיצוני בכל הנוגע ליו"ש, הגדה המערבית הוא ביטוי שיצא מהלקסיקון לפני שנים אינו רלוונטי ומגוחך ברמה הגיאוגרפית, בין הים התיכון לירדן יש 70 ק"מ, יהודה ושומרון מתוכם  55 ק"מ, לא שמענו על גדה של 55 ק"מ, בטח כשההמשך עד הים מהווה רק 15 ק"מ. השומרון הוא מדינת ישראל ״אנחנו על המפה ונישאר על המפה"".


(שר הבריאות וראש עיריית אריאל במתחם החיסונים לפועלים פלשתיניים באריאל)