היישובים הצהובים והירוקים בשומרון יחזרו ללימודים מחר

לאחר ההתראה לפני עתירה לבג"ץ שהגישה מועצת שומרון - הילדים ביישובים ירוקים וצהובים במועצות האיזוריות הכתומות והאדומות יחזרו מחר ללימודים, והמדד יהיה לפי כל ישוב בנפרד ולא לפי רשות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/02/21 22:09 ב באדר התשפא

היישובים הצהובים והירוקים בשומרון יחזרו ללימודים מחר
ילדי בית ספר יקיר יחד עם ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן עם פתיחת השנה בבית הספר, ארכיון. , צילום: רועי חדי

בשורה למועצות האזוריות: משרד החינוך הודיע הערב (א') כי החל ממחר בבוקר יוכלו תלמידים מישובים ירוקים וצהובים בכל המועצות האזוריות לחזור לספסל הלימודים. השינוי במדיניות חל לאחר שבמועצה אזורית שומרון הגישו הבוקר למשרדי החינוך והבריאות התראה לפני הגשת עתירה לבג"ץ, בדרישה לאפשר לתלמידים בישובים ירוקים וצהובים במועצות האזוריות הכתומות והאדומות להגיע לבתי הספר. דרישת המועצה הייתה כי המדד יהיה על פי ישובים ולא על פי מועצות.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לשרי החינוך והבריאות ואמר: "אני שמח שעמדתנו התקבלה, בסופו של יום המועצות האזוריות ובוודאי מועצה אזורית שומרון מתפרשות על שטח רחב, כ-12% משטח מדינת ישראל,  הישובים מרוחקים זה מזה ואין סיבה שילד שלומד בישוב ירוק לא ילך לבית הספר בשל ישוב אדום המרוחק ממנו שעה וחצי נסיעה. מחר וביום שלישי יחזרו לספסל הלימודים כ-1400 תלמידים, כרבע מתלמידי כתות א' עד ד' במועצה, והדבר יקל על משפחות רבות ויסייע לתלמידים".

בתי הספר שייפתחו מחר בבוקר בעקבות העתירה שהוגשה הם: ברקן, שני בתי הספר בעלי זהב, טל מנשה, סלעית, יקיר ופדואל. 

במכתב ההתראה שנשלח הבוקר לשר הבריאות ולשר החינוך ע"י עורכי הדין עמיחי ויינברגר ועדי סנדינסקי לוי, בשם מועצה אזורית שומרון נכתב בין השאר: 

שטחן של מועצות אזוריות משתרע על שטח יחסית גדול. שטחה של מועצה אזורית שומרון משתרע על כ- 2,800 קמ"ר. במצב זה יישובים רבים בתוך המועצה, המרחק הגיאוגרפי ביניהם הוא רב עד כדי שהפוטנציאל למפגש בין תושביהם במהלך היום יום למעשה כמעט ולא קיים וממילא גם אין חשש אמיתי להדבקה. כך למשל, המרחק בין היישוב אלון מורה לבין היישוב מבוא דותן בתחומי המועצה הוא כ- שעה וחצי נסיעה! יישובים אלו "זוכים" להסדר זהה מבחינת מתווה פתיחת בתי הספר אך ללא כל הצדקה לכך.

מכתב ההתראה


להורדת הקובץ