ההטרלה של צעירי הציונות הדתית

פירוק מאהל ההתיישבות הצעירה הוביל את צעירי הציונות הדתית להמשיך ולפעול עבור הנושא בדרכים אחרות. הצעירים נכנסו למפגש זום של כחול לבן ודרשו מגנץ: הסדר את ההתיישבות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/01/21 22:59 טו בשבט התשפא

ההטרלה של צעירי הציונות הדתית
צילום: צעירי הציונות הדתית

לאחר פירוק מאהל ההתיישבות הצעירה ללא התקדמויות, צעירי הציונות הדתית החליטו להמשיך ולהשאיר את הנושא על השולחן. הערב (ה'), נכנסו הצעירים למפגש זום שערכו בכחול לבן, מפגש בו השתתף שר הביטחון בני גנץ. הצעירים מחו על הנושא בשידור חי באמצעות רקעים וירטואלים ועשרות תכתובות בצ'אט.

הצעירים דרשו מגנץ: "בני, אל תפקיר. תסדיר", "רוצים חשמל, מים ואינטרנט", "דורשים ללמוד מרחוק כמו כולם". גנץ לא התעלם ואמר: "חשוב לי להתייחס לעניין ההתיישבות שעלה פה, זה חשוב לי ואני מקדם את הנושא". עם זאת, גנץ לא ענה לדרישתם של בני לתנאים הומניטרים בסיסיים לתושבי ההתיישבות הצעירה.

נזכיר כי לפני כשבוע, כמעט חודש לאחר הקמתו, מאהל ההתיישבות הצעירה, שהוקם מול משרד הממשלה, במחאה על אי-הסדרת היישובים הצעירים - התפרק. המחאה להסדרת ההתיישבות הצעירה כללה גם שביתת רעב מצד מספר פעילים ואישי ציבור בהתיישבות ועצרת תמיכה בשובתים, שנערכה לפני כשבועיים. כמו כן, מחאות על אי-הסדרת ההתיישבות נערכו מול ביתם של אישי ציבור, ביניהם מקורבי גנץ, שר התרבות חילי טרופר ומנכ"ל משרדו הוד בצר.