גנץ: "בלמתי התערבות של נתניהו בעבודת המנהל האזרחי"

שר הביטחון טוען כי ראש הממשלה ניסה להתערב בישיבה של המנהל האזרחי, שאישרה בנייה פלשתינית בשטחי סי: "לא אאפשר התערבות של ראש הממשלה בעבודת הצבא והמנהל האזרחי". נתניהו על הסדרת ההתיישבות הצעירה: "מאוד מקווה שנוכל להגיע להסכמה ביממה או שתיים הקרובות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/21 12:07 ד בשבט התשפא

גנץ: "בלמתי התערבות של נתניהו בעבודת המנהל האזרחי"
נתניהו וגנץ, צילום: Israel Sellem

שר הביטחון, בני גנץ, טוען כי בלם ניסיון התערבות של נתניהו בעבודת המנהל האזרחי. בהודעה שפרסמה הבוקר (א') לשכתו גנץ נאמר כי "בעקבות ניסיון התערבות חריג של ראש הממשלה מול גורמי צה״ל לנושא שבסמכותו הבלעדית של שר הביטחון, גנץ הנחה את מערכת הביטחון והמנהל האזרחי להתנהל אך ורק בצינורות המקובלים".

המנהל האזרחי מקדם הכשרת בניה לא חוקית של הרשות הפלשתינית

בהודעת גנץ נאמר כי "היום בבוקר, עם תחילת ישיבת המנהל האזרחי שדנה באישור בנייה פלסטינית, יצרו גורמים מלשכת ראש הממשלה קשר ישיר עם נציגי המנהל האזרחי וביקשו לעצור את הדיון בעיצומו.
גורמי הצבא פעלו בנוהל המקובל ועידכנו את לשכת שר הביטחון שהנחה אותם להמשיך בישיבה".

גנץ עצמו אמר כי "לא אאפשר עקיפת סמכויות על ידי לשכת ראש הממשלה. פעילות הוועדה היא בסמכות שר הביטחון, יש נהלי עבודה, כינוס הישיבה הוחלט כבר בשבוע שעבר ואין כל צורך לפגוע בתהליך התקין במהלך מימושו. אם ראש הממשלה רוצה להעלות השגות - הוא יודע את המספר שלי".

בהמשך אמר ראש הממשלה נתניהו כי בימים הקרובים תקודם הסדרת ההתיישבות הצעירה. לדברי נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מנהלים כרגע דיון עם משרד הביטחון על ההתיישבות הצעירה, מדובר בעניין הומניטרי, אנשים שאין להם חשמל ומים". לדבריו,"אני מאוד מקווה שנוכל להגיע להסכמה ביממה או שתיים הקרובות, כי צריך לפתור את זה, אין לזה הצדקה וזה גורם לסבל מיותר".

ח"כ איילת שקד (ימינה) תקפה את אישור ההחלטה ואמרה כי "בזמן שההתייישבות הצעירה נשארת בלי חשמל ומים, ממשלת ישראל מלבינה השתלטות של הרשות בשטחי C. עולם הפוך".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה הגיב : יצא המרצע מן השק. "אחרי שכבר הכל מוכן וכולם מוכנים, אחרי שראש הממשלה מנסח הצעת החלטה לממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה והיועץ המשפטי לממשלה מאשר אותה, יש רק אדם אחד שלא מוכן להעלות אותה לסדר היום - זהו בני גנץ. בני גנץ, חשבנו שאתה שר הביטחון של כולם.  הקול של הילדים אמנם הוא לא קול בקלפי, אבל גם לילדים יהודים, ילדי ההתיישבות החלוצית, יש קול, וקולם של הילדים יותר חזק מהעוול הנעשה להם בחסותך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן