סער לנתניהו: "הסדירו את ההתיישבות הצעירה״

גם יו"ר תקווה חדשה מצטרף לקריאות מנהיגי הימין לנתניהו בדרישה להסדיר את ההתיישבות. "במשך למעלה מעשרים שנה לא השלימה ממשלת ישראל את הליכי ההסדרה בעשרות יישובים ביהודה שומרון ובקעת הירדן"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/01/21 16:32 כז בטבת התשפא

סער לנתניהו: "הסדירו את ההתיישבות הצעירה״
גדעון סער בבית אל. ארכיון, צילום: דוברות בית אל

נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה רחוק מלהגיע להכרעה, כאשר בממשלה הדעות חלוקות בנושא. אמש (א') הודיע  שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ כי לא יקדם את ההסדרה ללא הסדרת האכיפה על הבנייה הבלתי חוקית תחילה. בעקבות כך קולות מנהיגי הימין מפעילים לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לאישור את ההסדרה. מי שמצטרף לקריאות הוא יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער שדרש מנתניהו לפעול למען ההסדרה.

"במשך למעלה מעשרים שנה לא השלימה ממשלת ישראל את הליכי ההסדרה בעשרות יישובים ביהודה שומרון ובקעת הירדן" כתב סער במכתב לראש הממשלה ושר הביטחון. "מחדל מתמשך זה מייצר מצוקה אמיתית בקרב התושבים אשר נשלחו ליישובים אלה על-ידי מדינת ישראל שעדיין סובלים מחוסר בתשתיות מגורים בסיסיות כגון: אספקת חשמל סדירה, תשתיות מים וביוב, מרכיבי ביטחון ועוד". 

סער הזכיר כי טרם יצא לפועל מה שנקבע כבר בדיון של וועדה המשנה ליהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון. "מיום 9 בדצמבר, הצביעה הוועדה פה אחד וקראה לממשלה להביא החלטה אשר תסדיר את מעמד ההתיישבות ותאפשר נירמול החיים שם ללא דיחוי. לצערי החלטה כזאת טרם הובאה לאישור". לסיום כתב: "אני קורא לכם להתעלות מעל המחלוקות ולהסדיר אחת ולתמיד את מעמד היישובים באופן מיידי כדי לאפשר קיום רמת חיים בסיסית בישובים אלה, כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל. אין מדובר במחלוקת של ימין או שמאל, אלא בחובתנו כמדינה לדאוג מטעמים הומניטריים לאזרחים ישראלים".