גנץ הכריע: לא תקודם הסדרת ההתיישבות הצעירה

ברקע המחאה של ראשי ההתיישבות ושביתת הרעב בעקבות הסחבת בחקיקת הסדרת היישובים, הודיע שר הביטחון כי ההסדרה לא תקודם ללא הסדרת האכיפה תחילה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/21 21:16 כו בטבת התשפא

גנץ הכריע: לא תקודם הסדרת ההתיישבות הצעירה
לא מסדיר את ההתיישבות הצעירה. בני גנץ, צילום: יח"צ

ההתיישבות הצעירה לא תוסדר: כך הכריע למעשה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ. הכרעת גנץ שלא לקדם את ההסדרה ללא הסדרת האכיפה על הבנייה הבלתי חוקית תחילה, הגיעה הבוקר (א') במהלך כינוס עם גורמים ממשרד הביטחון ואנשי מקצוע, ולמרות מחאת ראשי ההתיישבות שדורשים להסדיר 46 מאחזים ביהודה ושומרון, ובשל כך שובתים רעב. כך פורסם בכאן 11. 

פורום ההתיישבות הצעירה הקים מאהל הבדואי סמוך למשרד ראש הממשלה, במטרה להציג את האבסורד שבניסיון להסדיר בהחלטת ממשלה דווקא יישובים בנגב, אך לא את היישובים הצעירים ביהודה ושומרון. מאז פתיחתו זורמים אליו חברי כנסת, שרים, אנשי ציבור וראשי מועצות בכדי לחזק את הנוכחים.

עשהאל, הר חברון

עשהאל, הר חברוןצילום: אלעד הומינר

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ, הודיעה בחודש שעבר כי שר הביטחון גנץ תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה ועוררה סערה: "חלוצים יקרים, חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים. מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל. נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם".