הפגנות מותרות בסגר? המשטרה הורתה למאהל ההתיישבות הצעירה להתפנות

במאהל התמיכה בהסדרת ההתיישבות הצעירה, שהוקם בשבוע שעבר בסמוך לבית ראש הממשלה, קיבלו הוראה מהמשטרה להתפנות בשל הסגר, על אף ההנחייה לאשר הפגנות: "האבסורד זועק. מאהל המחאה הפוליטי בבלפור של ארגוני השמאל מותר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/21 19:38 כג בטבת התשפא

הפגנות מותרות בסגר? המשטרה הורתה למאהל ההתיישבות הצעירה להתפנות
מאהל ההתיישבות הצעירה, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

למרות הוראות הסגר המחריגות הפגנה, ולמרות שמאהל המחאה בבלפור קיבל אישור לפעול בתקופת הסגר, עודכנו היום (ה') שובתי הרעב באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה על ידי גורמי האכיפה והמשפט כי יאסר עליהם להמשיך את מאהל המחאה בתקופת הסגר.

בפורום ההתיישבות הצעירה מגיבים בזעם על ההנחיה ואומרים בתגובה כי "בלי זכויות לחשמל, מים, תשתיות או חיים נורמליים בכלל וכעת נשארנו גם בלי הזכות הדמוקרטית להפגין. 
האבסורד זועק. מאהל מחאה פוליטי בבלפור של ארגוני השמאל מותר - אך מאהל מחאה על זכות לחיים בסיסיים עבור תושבי ההתיישבות הצעירה - אסור. המשפטנים התרגלו כל כך לפגוע בזכויות הבסיסיות של המתיישבים ביהודה ושומרון, שאין להם בעיה לפגוע גם בזכות דמוקרטית הבסיסית ביותר. מסתבר שלא צריך רק להיות בדואים כדי לקבל זכויות אלא אפשר גם להיות בשמאל. אנו נמשיך להיות פה גם בשבוע הבא".

כזכור, מאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה הוקם בשבוע שעבר בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על אי הסדרת שורה של יישובים ביהודה ושומרון, חרף העובדה שהחוק להסדרתם עבר ברוב גדול במליאת הכנסת.