היסטוריה: הסכמי ייצוא מהשומרון לאיחוד האמירויות

משלחת אנשי עסקים בראשות ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חתמה הבוקר על הסכם ייצוא שמן זית יין דבש וטחינה, עם אחת מחברות האחזקה הגדולות באיחוד האמירויות. מועצת שומרון היא הרשות המוניציפאלית הראשונה לחתום על הסכמי ייצוא עם חברות באיחוד האמירויות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/20 16:59 כא בכסלו התשפא

היסטוריה: הסכמי ייצוא מהשומרון לאיחוד האמירויות
התמונה שלאחר החתימה, צילום: נועם פרדייס

הישג היסטורי לשומרון בדובאי. מועצה אזורית שומרון היא הרשות המוניציפאלית הראשונה בארץ שמצליחה להביא לחתימה על הסכמי ייצוא לאיחוד האמירויות וכן הייתה הראשונה לצאת לאיחוד האמירויות עם משלחת אנשי עסקים כדי לקדם את הנושא. ההסכם נחתם הבוקר (ב') במשרדי החברה במגדל יוקרה בדובאי בין דבש פרדייז שבצפון השומרון, יקב טורא וחברת fam בנוכחות ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יקב הר ברכה, ויקב תום ויקב ארנון מגבעות איתמר.

דבש פרדייס מהישוב חרמש שבצפון השומרון שהיה בין החותמים הבוקר מול חברת fam מייצר כ 50 טון דבש בשנה דבש, דבש טבעי ללא תוספות בטעמים ייחודיים. היקבים שחתמו מול החברה הם יקבים בעלי שם עולמי הזוכים בפרסים בינלאומיים כל שנה וכך גם שמן הזית והטחינה של איזור השומרון. יקב טורא הוא יקב בעל שם עולמי שזכה עד כה בכ 80 פרסים בינלאומיים ב 10 השנים האחרונות. 

לפני חודש בלבד יצא ראש המועצה האזורית שומרון יחד עם משלחת אנשי עסקים מהשומרון לדובאי, שם הם קיימו פגישות ראשונות מסוגן בין נציגים של תעשיינים וחברות מהשומרון לתעשיינים וחברות מקומיים באיחוד האמירויות. זאת כחלק ממהלך אסטרטגי אותו מוביל ראש מועצת שומרון שמטרתו שדרוג וחיזוק הכלכלה והתעשייה בשומרון זאת יחד עם מנכל המועצה אמיתי רויטמן ורובי טלמן מנכל החברה לפיתוח השומרון וסגנו המנהל את הנושא מהצד הישראלי תומר לוי. 

אמש נחתו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יחד עם בעלי יקבים ויצרני דבש מהשומרון בדובאי והבוקר הם קוטפים את פירות המאמצים ליצירת קשרים עסקיים בין השומרון לדובאי. החברות מהשומרון חתמו על הסכם הבנות לייצוא יין, דבש, שמן זית וטחינה מהשומרון לאיחוד האמירויות מול אחת מחברות האחזקות הגדולות באיחוד האמירויות fam המוערכת בלמעלה מ-3 מליארד שקלים ומי שנבחרה עי מגזין forbes היוקרתי לאחת מ-100 חברות המובילות בצמיחה במזה"ת.  

חותמים על ההסכם

חותמים על ההסכםצילום: נועם פרדייס

יוסי דגן, בירך במעמד החתימה ואמר שהשומרון עושה היסטוריה: "אנחנו הבוקר עושים היסטוריה, אנחנו פותחים דף כלכלי חדש בין החברות המצוינות ביותר בשומרון לחברת fam. אני מאוד מתרגש ושמח מהמעמד. אנחנו שמחים להיות הראשונים להביא את השומרון לדובאי. ההסכם הזה והסכמים נוספים שיבואו בהמשך צפויים לחזק את הכלכלה בשומרון ובמדינת ישראל ולהשפיע טוב גם על איחוד האמירויות אולם יותר מכך היא בשורה של שיתוף פעולה בין ההתיישבות לאיחוד האמירויות".

יו"ר קבוצת fam holding, ד"ר פייסל עלי מוסא, בירך בהתרגשות: "תודה שהגעתם לכאן, אנחנו מאוד שמחים שהגעתם לכאן, אם הייתם שואלים אותי לפני שנה אם הייתי חולם שדבר כזה היה יכול לקרות, הייתי אומר לכם שלא. השגנו מטרה גדולה היום, הפכנו את חזון המדינות שלנו לפרקטיקה, זוהי רק התחלה של עסקים בין שתי מדינות, זוהי לא רק חתימה עסקית זוהי אמירה לעולם, שאנחנו אחים אמיתיים אנחנו חברים אמיתיים ואנחנו רוצים לעשות יחד עסקים ולחיות בשלום,  אנחנו משנים את העתיד. אנחנו מזמינים עוד ישראלים לעשות איתנו עסקים, אנחנו רוצים לומר תודה למר יוסי דגן שפתח את הדלת עבורנו".

מתן פרדייז בכיר בדבש פרדייז שבצפון השומרון, אמר: "מעמד מרגש, בטוחים שנמשיך בעקבות החתימה לייצא לא רק לאיחוד האמירויות אלא למוקדים נוספים נעשה הכל כדי להמשיך לפתח את תעשיית הדבש בשומרון". גם וורד בן סעדון, הבעלים של יקב טורא, נכחה באירוע החתימה: "אנחנו שמחים ומתרגשים להגיע לדובאי עם היינות של יקב טורא. מאז ומעולם יין  חיבר בין אנשים, יקב טורא זוכה להטביע חותם היסטורי ביחסים בין העמים".