רגב הודיעה: פרוייקטי תחבורה ביו"ש יוצאים לדרך

שרת התחבורה רגב הודיעה על ביצוע 4 פרוייקטי ענק להתיישבות: כביש עוקף לובן, כביש מודיעין עילית (446), שיקוע קלנדיה ותכנון כביש אדם-חיזמא: "לא מורידים את הרגל מהגז, מחילים ריבונות דה פקטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/20 13:04 כ בכסלו התשפא

רגב הודיעה: פרוייקטי תחבורה ביו"ש יוצאים לדרך
מחסום קלנדיה. ארכיון, צילום: פלאש 90

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה הבוקר (א') על יציאה לביצוע ותקצוב של שורת פרוייקטים תחבורתיים חדשים בהתיישבות, בעלות כוללת של כ-400 מיליון ש"ח. העיכוב במימוש התקציבי והוצאת הפרויקט לפועל נבע מחילוקי דעות בין מספר משרדי ממשלה, שאף הביא להתייקרות הפרויקטים וסחבת ארוכת שנים. את ההתייקרות החליטה  השרה רגב לפתור על ידי הסטת תקציב ממקורות משרדה. 

החלטה זו של השרה רגב באה בהמשך להשקת תכנית האב האסטרטגית לתחבורה, שהשיקה לפני שבועיים בנוכחות ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. 

במסגרת הפרוייקטים שביצועם אושר כאמור, יבוצעו: כביש עוקף לובן - אשר יקל משמעותית על התחבורה למערב בנימין והשומרון וזאת בתקציב של כ-100 מיליון שקלים. כביש מודיעין עלית עד הישוב לפיד, לטובת עשרות אלפי תושבי מודיעין עלית ומערב בנימין, שיבוצע בעלות של כ- 171 מליון שקלים, תוך שיפור הכביש הקיים והוספת נתיב תחבורה ציבורית. 

בנוסף, יבוצע פרוייקט שיקוע קלנדיה - לטובת תושבי מזרח בנימין ובית אל, פרויקט בעלות של 103 מיליון ש״ח, שיכלול גשר מעל כביש קלנדיה לירושלים ועמדות בידוק חדשות. במקביל, יקודם תכנון לכביש אדם -חיזמא, בעלות של 17 מיליון ש״ח, להקלה משמעותית בפקקים המעיקים על תושבי בית אל ובנימין.

רגב אמרה כי "רבים מתושבי יהודה ושומרון נוסעים בכבישים שלא מספקים ביטחון ובטיחות הולמים. זה מצב שדורש תיקון ושינוי יסודי. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז. אנחנו מחילים את הריבונות דה פקטו.
בימים אלו צוותי עבודה שלנו יושבים עם כל ראשי הרשויות בהתיישבות כדי לתעדף את הפרוייקטים הבאים שיקודמו למען ההתיישבות. יחד בעזרת ה׳ נעשה ונצליח".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני בירך על האישור: "פעילותה הנמרצת של שרת התחבורה מירי רגב ניכרת לעין כל בכל הרמות, מהצגת תוכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון לטווח הקצר, הבינוני והארוך ועד לחילוץ פרוייקטים לביצוע מיידי שהיו תקועים זמן רב.
אנו מודים לשרה על קידום התכניות ומקווים כי נוכל לראות את פירות ההחלטה בשטח בהקדם".

גם בבית אל בירכו, ראש המועצה, שי אלון אמר: "הודעה חשובה של שרת התחבורה, מירי רגב, לאחר שנים רבות שלא הושקעו כספים בתשתיות. זאת ריבונות דה פקטו. ישנם כבישים נוספים המחכים לשדרוג כמו כביש הגישה לבית אל, שתוכנן לפני כעשור אך דבר לא התקדם. אנו מייחלים לכך שהשרה תבשר כי גם התוכנית הזאת תצא לפועל. בית אל, בירת בנימין, הולכת לקלוט עוד משפחות רבות וצריכה להפסיק לעמוד בפקקים כל העת".