כחול לבן בקרב על קולות הימין: תמיכה בהסדרת המאחזים וחוק משאל עם לפני פינוי יישובים

ח"כ צביקה האוזר הודיע כי יקדם את הצעת החוק למשאל עם לפני פינוי יישובים ביהודה ושומרון, ומנגד הודיע השר חילי טרופר כי הוא תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה: "כל מה שניתן להסדיר באופן חוקי - יוסדר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/12/20 11:41 כ בכסלו התשפא

כחול לבן בקרב על קולות הימין: תמיכה בהסדרת המאחזים וחוק משאל עם לפני פינוי יישובים
מאחז ביו"ש. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על קולות הימין. הבוקר (א') דווח כי יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צביקה האוזר, יעלה בקרוב הצעת חוק שתחייב משאל עם לפני כל פינוי יישובים ביהודה ושומרון. על פי הדיווח בכאן חדשות, נכון לעכשיו רק ימינה וישראל ביתנו יתמכו בהצעת החוק.

בני גנץ באמת תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה?

האוזר אמר כי "בהינתן שראש הממשלה החליט על הקפאת ההיערכות להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון; יש לתקן בדחיפות את 'חוק יסוד: משאל עם' כך שיחול באופן מלא ומיידי גם על יישובי יהודה ושומרון. הגשתי הצעת חוק ברוח זו בשבוע שעבר". האוזר מקדם את ההצעה כתגובה לחוקים שכחול לבן הודיעה שתקדם, בניגוד לעמדת הקואליציה. במערכת הפוליטית מעריכים כי חברי 'דרך ארץ', האוזר והשר יועז הנדל, צפויים לחבור לרשימה ימינה בבחירות הקרובות, ונראה כי הצעת החוק הזו היא עוד צעד בדרך לשם.


(האוזר בראיון לכיפה, ארכיון)

מאוחר יותר הודיע שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כי הוא מצטרף לעמדת השר מיכאל ביטון והשרה עומר ינקלביץ בנושא הסדרת ההתיישבות הצעירה (המאחזים ביהודה ושומרון). טרופר נשאל הבוקר בתכניתו של קלמן ליבסקינד לגבי עמדתו בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה אשר נמצאת על אדמות מדינה (חוקיות), והשיב כי "אני בעמדה של כחול לבן. כל מה שניתן להסדיר באופן חוקי יוסדר. כל מה שאי אפשר והוא לא חוקי, לא יכול להיות מוסדר. אם היועץ המשפטי יודע דרך תקנת השוק, דרך דברים אחרים, להסדיר את זה, אנחנו מאוד נשמח להסדיר את זה".

בפורום ההתישבות הצעירה ברכו על הדברים ואמרו כי "משמח לשמוע משר בכיר נוסף בכחול לבן כי עמדת המפלגה היא להסדיר את עשרות היישובים אשר הוקמו על אדמות מדינה ובעידוד ממשלות ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון להביא כבר בשבוע הבא החלטת ממשלה שתנחה להסדיר את ההתיישבות. אנו בטוחים כי היא תזכה גם לתמיכת היועץ המשפטי לממשלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן