מרגש: טקס חילופי מג"דים בקבר יוסף

לאחר שנים בהם לא היה בקבר יוסף טקס צבאי - התקיים במקום טקס החלפת מג"דים של גדוד הגמ"ר של חטיבת שומרון. ראש מועצת שומרון העניק מדליה למג"ד היוצא: "הקים מאפס גדוד שהוא מודל לחיקוי בכל יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 18:56 יז בכסלו התשפא

מרגש: טקס חילופי מג"דים בקבר יוסף
המח"ט הנכנס, צילום: רועי חדי

אירוע יוצא דופן הלילה (ה') בקבר יוסף. טקס החלפת מג"דים של גדוד הגמ"ר של חטיבת שומרון התקיים בקבר וקול שירת התקווה נישא באוויר על ידי חיילי צה"ל אחרי שנים בהם לא התקיים במקום טקס צבאי. 

אחרי 20 שנה: ברית מילה בקבר יוסף

בטקס השתתפו: מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, רב הישוב יצהר הרב דודי דודקביץ, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, וחיילי הגדוד. סגן אלוף מנחם פרוכטר יחליף את המג"ד הנוכחי סגן אלוף יהודה ליבמן, שהיה זה שהקים את הגדוד שמורכב כולו מתושבי השומרון במילואים ונחשב לאחד הגדודים הטובים באזור.

ראש מועצת שומרון בירך את המג"ד היוצא ואמר: "אני מאוד מתרגש.  זכינו במחט מהשורה הראשונה בארץ אני רוצה להודות לך אלמ רועי צוויג  אנחנו אומרים תודה למצביא יקר מנהיג ומפקד אדיר לסגן אלוף הרב יהודה ליבמן שמעבר לאישיות המיוחדת והסוחפת שלו הקים מאפס גדוד שהוא לתפארת ומודל לחיקוי בכל יהודה ושומרון, ובכל המרחבים של קו התפר במדינת ישראל, גדוד הגמ"ר שומרון שמורכב ממתנדבים ממילואימנקים מכאן מהאיזור שמגיעים להגן על הבית כפשוטו, משאירים אבק לכל הגדודים האחרים ומהווים דוגמא ומופת. זכיתי להשתתף היום במעמד המרגש והמרטיט של מסדר צבאי מלא בקבר יוסף,  השורשים שלנו כאן, אנחנו מקבלים כאן כוחות לבנות את השומרון אני מודה לך על שנים ארוכות של מסירות נפש מקצוענות חתירה למגע ומצויינות בהובלתך".

מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג: "אני רוצה למצוא את נקודת הזמן הזו כדי להודות לך יהודה, בשם כל הקהל הנכבד פה. ובשם עוד מאות מחייליך שאינם יכולים להיות איתנו פה היום על שנים רבות של תרומה למען מדינת ישראל ועם ישראל. מאוד צריך להגיד תודה על המקום שהטקס נמצא, זה אך טבעי שיהודה יסיים את הפיקוד במקום שמשמש בשבילו השראה כ"כ גדולה". 

הרב דודקביץ' רב הישוב יצהר אמר במקום: "זכות גדולה להיות כאן בקבר יוסף, חלומות של דורות אנחנו מגשימים כאן, אלה לא רק חיילים, אלה חיילים גואלים, אנשים שנמצאים עם חזון גדול ומחברים שמים וארץ כמו החלומות הגדולים של יוסף הצדיק"

סגן אלוף יהודה ליבמן בירך ואמר כי "אינני יכול שלא להזכיר במעמד זה, את נופלי ארץ שכם, מפקדים, לוחמים ואזרחים, חברים יקרים ואהובים ה' יקום דמם, שמסרו את נפשם במקום הזה וסביבותיו, במערכה על המשך אחיזתנו וחיינו בארץ שכם, ובארץ ישראל כולה".