אחרי 20 שנה: ברית מילה בקבר יוסף

20 שנה לאחר נטישת קבר יוסף התקיימה בו לפנות בוקר ברית מילה, וייקרא שמו בישראל - בנימין. ראש מועצת שומרון: "מאחלים שאת בר המצווה יזכה לחגוג כאן עם ישיבת קבר יוסף הבנויה בצורה מלאה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/10/20 08:03 יא בחשון התשפא

אחרי 20 שנה: ברית מילה בקבר יוסף
ברית מילה בקבר יוסף אחרי 20 שנה, צילום: רועי חדי

20 שנה לאחר נטישת קבר יוסף בידי צה"ל, בתקופת האינתיפאדה השנייה, התקיימה לפנות בוקר (ה') ברית מילה בציון, זאת כחלק מכניסה מצומצמת שהתקיימה בהתאם להנחיות הקורונה, לצורך עבודות נקיון ואחזקה. ולציון יום פטירת רחל אמנו, אמו של יוסף. 

זוהי הכניסה המצומצמת השנייה מאז פרוץ המגפה. בשל  הקורונה לא התקיימה כניסת המונים לתפילה גם הפעם, ובכניסה השתתפו 20 איש בלבד.  בכניסה השתתפו, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, קצין הגמ"ר שומרון עזריאל פרלמן, אנשי מנהלת יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון ובני המשפחה הגרעינית.

הברית המרגשת התקיימה לפנות בוקר והשתתפו בה בני המשפחה הגרעינית המצומצמת ביותר, משפחה שורשית שקשורה מזה שנים ארוכות לקבר יוסף וביקשה לא לפרסם את שמה מסיבת עיסוקו של אחד מבני המשפחה.
הבן נקרא בנימין, על שם בנימין בנה של רחל אמנו, שהיום יום פטירתה, והיא נפטרה בזמן הולדתה את בנה בנימין. ועל כן זהו גם יום לידתו של בנימין אחיו של יוסף הצדיק ובנה של רחל אמנו.  

הברית התקיימה על כסא אליהו שהיה מוצב לפני נטישת קבר יוסף, בשנת 2000, בישיבת עוד יוסף חי, בזמן נטישת הקבר ניתנה הוראה להשאיר הכל מאחור מלבד ספרי הקודש, אולם אחד הקצינים הציל את כסא אליהו, וזה הוחזר הלילה לראשונה מאז נטישת הקבר לקיום הברית. 

בברית המילה השתתפו יחד עם המשפחה מחט שומרון אל"מ רועי צוויג, וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שבירך את בני המשפחה ואמר כי "מרגש להגיע לכאן ביום פטירת רחל אמנו, ויום הולדתו של בנימין, זו היסטוריה ברית בקבר יוסף אחרי כל כך הרבה שנים, אני מאחל לרך הנולד ולמשפחה, שאת הבר מצווה יזכה לעשות כאן עם ישיבת קבר יוסף בצורה מלאה, עם צהל  שנמצא כאן כל הזמן, שנזכה לחזור לכאן, ובעה שממשלת ישראל תלמד עוז וגבורה מיוסף הצדיק, ומבנימין הצעיר לבנות את כל מרחבי ארץ ישראל".

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת המועצה האזורית שומרון יחד עם מנהלת המקומות הקדושים של המועצה. ראש מועצת שומרון הודה למח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, לרס"ן עזריאל פרמן קצין הגמ"ר של החטיבה, ולכל חיילי חטיבת שומרון, שליוותה את הכניסה ולמנהלת המקומות הקדושים שליד המועצה.