רביבי להנגבי: בנייה בלתי חוקית מעכבת תחילת פיתוח שכונה באפרת

שר ההתיישבות קיים סיור במועצת אפרת יחד עם ראש המועצה, וקיבל סקירה על השכונות החדשות ועל התוכניות העתידיות בשכונת העיטם. "צריכים את הסיוע בהתמודדות עם בנייה בלתי חוקית". יו"ר הכנסת ביקר באפרת ובהר חברון

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/12/20 14:35 יז בכסלו התשפא

רביבי להנגבי: בנייה בלתי חוקית מעכבת תחילת פיתוח שכונה באפרת
צילום: מאיר אליפור

שר ההתיישבות צחי הנגבי, הגיע הבוקר (ה') לביקור במועצה המקומית אפרת. הנגבי זכה לסקירה של ראש המועצה, עודד רביבי, על השכונות החדשות שנבנו במועצה ולהסברים על התוכניות העתידיות בשכונת העיטם. רביבי הודה לשר הנגבי על הסיוע לאורך השנים והוסיף "כעת אנחנו צריכים את הסיוע בהתמודדות עם בנייה בלתי חוקית שמעכבת פיתוח תשתיות תחבורה שיחברו את  מרכז הגוש לחלקה המזרחי. מדובר בכביש שיסייע משמעותית לפלסטינים וליהודים שגרים באזור".

כמה שעות לאחר מכן נפגשו לשיחה בארבע עיניים, יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין ועודד רביבי, ולאחריה סיירו יחד באתר הבנייה של אזור תעשייה ותעסוקה משותף שמוקם בימים אלה באפרת. לוין הודה על הביקור ואמר כי הוא "שמח לראות את ההתפתחות במקום את הבנייה ואת הרוח של התושבים". לוין הוסיף "אנחנו צריכים להמשיך ולפעול מהר למען ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון". רביבי מצדו סיפר על מטרות אזור התעסוקה ועל התרומה העתידית שלו ליחסי השכנות הטובים באזור.

לוין פתח את היום בביקור ביישוב עשהאל בהר חברון, ובא לעמוד מקרוב על סוגיית ההתיישבות הצעירה. בהר חברון חמישה יישובים המחכים להסדרה, היישוב עשהאל הוא הגדול מביניהם ומתגוררות בו 70 משפחות. במהלך הביקור פגש יו"ר הכנסת את ילדי הגנים וסייר בין בתי היישוב, בפגישה עם הנהגת היישוב, משפחות, ומנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני , למד על התנאים ההומניטריים הירודים איתם מתמודדים התושבים- אספקת חשמל, מים ותקשורת ירודה ובאין יכולת למדינה לסייע עד להסדרתם.

צילום: דוברות הר חברון

 

יו"ר הכנסת הבטיח כי יעשה כל שביכולתו לקדם את הסדרה. "משמח לראות את ההתפתחות של היישוב ואת הילדים הרבים כאן אך מצד שני יש כאן תנאי חיים הומניטארים קשים. דרכים לא סלולות ובעיות חשמל ומים. אנחנו עושים מה שאפשר כדי לנצל את חלון ההזדמנויות הצר להסדרת ההתיישבות הצעירה. ההסדרה היא הכרחית כדי לאפשר חיים נורמליים לגידול ילדים."

יוחאי דמרי ראש המועצה, ביקש מיו"ר הכנסת לנצל את חלון ההזדמנויות הקצר מול ממשל טראמפ ולקדם בעזרת ראש הממשלה את הסדרת להתיישבות הצעירה. "יש את כל הסיבות ובעיקר את הסיבה האנושית , ההומניטרית לספק חשמל לחולים ובריאים, לספק מים ומרכיבי ביטחון על ידי הסדרת היישובים".