"דווקא עכשיו": כנס לקידום ההתישבות ביהודה ושומרון בכנסת

כנס מיוחד אותו ערך ח"כ קלנר עסק בעתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בצל החלפת השלטון בארה"ב. "ההתיישבות היא יעד לאומי. יש לנו מטרה להגיע בהקדם האפשרי למיליון תושבים ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/20 14:06 א בכסלו התשפא

"דווקא עכשיו": כנס לקידום ההתישבות ביהודה ושומרון בכנסת
צילום: צילום מסך

בעוד השלכות הבחירות ברצות הברית על עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון עדיין לא ידועות, מוביל היום (ג') ח"כ אריאל קלנר מהליכוד כנס בכנסת תחת הכותרת: "מפעל ההתיישבות - דווקא עכשיו!" בין הדוברים: השר זאב אלקין, יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, ח"כ גדעון סכר, ח"כ אריאל קלנר, ראשי רשויות, ושורת מומחים: ד"ר מוטי קידר, קרולין גליק, יועץ שר הביטחון לשעבר קובי אלירז ועוד. מי שינחה את הכנס הוא כתב ההתיישבות של כיפה - אלעד הומינר.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר בפתח הכנס: "בנושא ההתיישבות צריך לעשות מה שאפשר עכשיו. זה הזמן. אין טעם לחכות. בכנסת נמצא פתרונות כדי להוביל ולכנס את המערכות להגן על שטחי C. ישנה סוגיית הכבישים, אם לא יהיה תקציב מדינה צריך לחשוב איך לייצר פתרונות מדיניים. מדובר בצורך חיוני למי שגר כיום בהתיישבות. מדובר באתגרים שיש לפתור עכשיו! ודווקא עכשיו".

ח"כ קלנר, יוזם הכנס אמר כי "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות יעבור מן העולם". קלנר התייחס גם לבחירות בארצות הברית: "לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים". לדברי קלנר, ישנם שלושה אתגרים להתיישבות:"הראשון, המרוץ למיליון: הגעה למיליון תושבים ביהודה ושומרון בהקדם האפשרי. השני, מאבק על שטחי המולדת המכונים שטחי C. האתגר השלישי הוא המאבק מול משפטיציה שמצרה את צעדי ההתיישבות".

ראש המועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר בין השאר בכנס ההתיישבות: "הלחימה על ההתיישבות ממשיכה. אם היינו באירוע של לבנות עוד בית, לאשר עוד תב"ע וזה עדיין נכון לקראת הממשל החדש בארה"ב, זה יכול להיות נכון שבעתיים, אבל בארבע שנים האחרונות אנחנו התרגלו למציאות שאפשר לתכנן את הבנייה יחסית ביד חופשית וגם להתחיל בנייה. יש לנו כמעט בכל ההתיישבות הרחבות בכל הגזרות".

נאמן הדגיש בכנס את עניין המערכה של מדינת ישראל מול הפלשתינים על אדמות המדינה: "אנחנו עוד ביום הזה לא החלטנו מי בדיוק הגורם שמנהל את המערכה. אם זו מערכה ואם מערכה אסטרטגית, אז יתכבדו משרד הביטחון, ויתכבדו צה"ל, לנהל מערכה כמו כל מערכה. כמו שרודפים אחרי אמל"ח. כמו שמבצעים מעצרים בלילה. כמו שמחבלים מובילים מדי בוקר עם עיניים קשורות לבתי משפט צבאיים, כך כלים כבדים שמשתלטים על אדמות מדינה צריכים להיות מובלים ומוחרמים מדי שעה. כל דונם צריך להיות תחת הגנה של צבא הגנה לישראל. כי האדמות האלה הן של הדורות הבאים של כל מדינת ישראל".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן