"בהתיישבות הצעירה לא ניתן ללמוד בצורה מקוונת"

ח"כ אופיר סופר פנה ליו"ר ועדת החינוך בדרישה למצוא פתרונות עבור התלמידים בהתיישבות הצעירה: "בשל העדר תשתית אינטרנט בהתיישבות הצעירה אין יכולת ללמוד בצורה מקוונת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/20 19:52 כט בחשון התשפא

"בהתיישבות הצעירה לא ניתן ללמוד בצורה מקוונת"
ח"כ אופיר סופר, צילום: דוברות

ח״כ אופיר סופר (ימינה) פנה היום (ב') במכתב ליו"ר ועדת החינוך, רם שפע (כחול לבן) ובו הוא מבקש לכנס דיון בוועדה בהשתתפות נציגי משרד החינוך וגורמים נוספים בשל העובדה שבהעדר תשתית אינטרנט ראויה, לתלמידים בהתיישבות הצעירה אין יכולת ללמוד באמצעות הזום.  

סופר כתב כי "הובא לידיעתי כי קיימת בעיה רוחבית משמעותית בלמידה מרחוק של ילדי ההתיישבות הצעירה. יישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון הם כידוע ישובים שהוקמו בסיוע ובחסות מדינת ישראל ונמצאים בהליכי הסדרה כאלה ואחרים. בהתיישבות הצעירה אנשים שהם מלח הארץ, אזרחים למופת ושומרי חוק.


(ח"כ אופיר סופר בכנסת, ארכיון)
 
"בישובים רבים בהתיישבות הצעירה לא קיימת תשתית אינטרנט כלל ועיקר שירות האינטרנט מבוסס על פתרונות זמנים וחלקיים או לעיתים אך ורק על רשתות סלולריות ואף הן ברמת קליטה נמוכה מאוד. מצב התשתיות בישובים מביא את חלק מתושבי ההתיישבות הצעירה להוציא ממון רב על חינוך בניגוד לעקרון הבסיסי של ״חוק חינוך חינם״ וזאת בתקופה כלכלית קשה ומורכבת". 

לדברי סופר, "מצב בו כל ילד במדינת ישראל אינו יכול ללמוד באופן סביר הוא מצב שבידינו לשנות, בדבר הזה אין ימין ושמאל, אלא זכויות אדם ואזרח פשוטות". סופר ביקש משפע "לכנס את ועדת החינוך בהקדם בעניין זה, לשמוע את תושבי ההתיישבות והצעירה ולזמן את נציגי משרד החינוך ונציגי ממשלה רלוונטיים נוספים על מנת לאפשר מרקם חיים אנושי ביישובי ההתיישבות הצעירה ואפשרות לקיים את שגרת הלימודים הקיימת באמצעות הזום".