סמוטריץ': "להחיל ריבונות לפני שביידן ייכנס לתפקיד"

סמוטריץ' אמר כי הוא לא מודאג מבחירתו הצפויה של ביידן, אך טען כי יש לנצל את הזמן שייוותר לטראמפ בבית הלבן, קרוב לחודשיים, כדי להחיל ריבונות: "נצטרך ללחוץ על נתניהו להחיל את הריבונות ולקבע את זה לפני שביידן מגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/20 15:34 יח בחשון התשפא

סמוטריץ': "להחיל ריבונות לפני שביידן ייכנס לתפקיד"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין לי ספק שגם ביידן ימשיך את המדיניות ארוכת השנים של האהדה לישראל מצד הממשל האמריקני", כך אמר היום (ה') ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) בראיון לגלי צה"ל, בתשובה לשאלה האם הוא חושש מבחירתו המסתמנת של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב.

מחכים למדינה האחרונה: נבאדה תעניק לביידן את הניצחון

לדברי סמוטריץ', סביר להניח שיהיו חילוקי דעות של הממשל האמריקאי החדש עם ישראל, אך זאת איננה בעיה: "יכול להיות שיהיו חילוקי דעות, גם את זה אפשר לנהל", אמר.

עם זאת טען יו"ר האיחוד הלאומי שצריך לנצל את הזמן שנותר עד שיעזוב טראמפ את הבית הלבן, ב-20 בינואר 2021, במישור ההתיישבותי, ולהחיל את הריבונות ביהודה ושומרון: "אם טראמפ אכן יפסיד, נצטרך ללחוץ על נתניהו להחיל את הריבונות, ולקבע את זה לפני שביידן מגיע", אמר סמוטריץ'.


(סמוטריץ' בראיון לכיפה)

בהמשך התייחס סמוטריץ' לתמיכה של מפלגתו בהליכה לבחירות, לאחר שתמכה בעבר בהקמת ממשלת אחדות, ואמר כי "אמרנו שלא נכון ללכת לבחירות במהלך משבר הקורונה, אבל למרבה הצער יש דבר שיותר גרוע ממערכת בחירות - מערכת בחירות מתמשכת של שנתיים. הממשלה נכשלת כישלון חרוץ".

בתנועת הריבונות הביעו תמיכה בדברי סמוטריץ' וקראו לח"כי הימין לפעול להחלת הריבונות בהקדם. מהתנועה נמסר כי "תנועת הריבונות מחזקת את ידיו של השר לשעבר חבר הכנסת סמוטריץ' בקריאתו לקביעת עובדות בסוגיית הריבונות עוד בטרם יתבצעו בפועל חילופי השלטון בארה"ב, במידה ואכן ג'ו ביידן יתברר כמנצח.

"ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, קוראות לכלל חברי הכנסת של המחנה הלאומי ונאמניה של ארץ ישראל התומכים בחזון הריבונות "להצטרף לקריאתו של חבר הכנסת סמוטריץ' ולהפעיל לחץ פוליטי משמעותי לניצול חלון ההזדמנויות שנוצר בתפר שבין שני הנשיאים בארה"ב על מנת להחיל ריבונות ללא מדינה פלשתינית".