סמוטריץ' נגד נתניהו: "אכזריות לשמה"

יו"ר האיחוד הלאומי תקף את ראש הממשלה על רקע פינוי בית בגוש עציון: "את חאן אל אחמר נתניהו עדיין לא מוכן להרוס אבל את הבית של משפחת מייזליש בגבעת החיש בגוש עציון הוא הרס היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/20 15:06 טו בחשון התשפא

סמוטריץ' נגד נתניהו: "אכזריות לשמה"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ממשיכים לתקוף את נתניהו מימין. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), תקף היום (ב') את ראש הממשלה נתניהו, על רקע פינוי מבנה בגבעת החי"ש שבגוש עציון.

סמוטריץ' קשר בין הפרסום הבוקר כי נתניהו מעוניין לדחות את פינוי חאן אל אחמר, לבין פינוי הבית בגוש עציון ואמר כי "את חאן אל אחמר נתניהו עדיין לא מוכן להרוס אבל את הבית של משפחת מייזליש בגבעת החיש בגוש עציון הוא הרס היום, בהפתעה גמורה, ובלי שנתנו למשפחה אפשרות לפנות את הציוד והרהיטים בעצמה לפני ההריסה".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי מדובר ב"אכזריות לשמה". וכתב:  "ביבי. שמאל. חלש".

בהמשך דיבר יו"ר האיחוד הלאומי בכינוס החירום של שדולת ארץ ישראל בדרישה להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון. סמוטריץ' אמר כי ישנם "קרוב ל-20 אלף שגרים ב-70 יישובים ושכונות שנמצאים במקומם כבר יותר מ-20 שנה ולא הוסדרו. יש אלמנט ערכי וציוני שהיישובים הללו מייצרים אחיזה טובה יותר בשטח ומרכיבים דברים אנושיים ויש להם זכויות".

עוד הוסיף: "אי אפשר לבנות כבישים, בתי ספר, גני ילדים. יש כאן חלון הזמנויות וצריך לממש אותם. רק צריך לקבל החלטה שתעשה זאת ותבוא הצעה לממשלה שתחתום על הסדרת התיישבות הצעירה".

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר בדיון כי "זהו דיון מאוד חשוב. זוהי מציאות קשה שבה אין ליישובים תשתיות ראשיות ואין להם אופק ובמציאות כזאת יש רק דרך את שבה ניתן להתגבר על הענין המשפטי - הצהרה דקלרטיבית של הממשלה שהיא הולכת להסדיר את ההתיישבות הצעירה. 

"לא נשלה את עצמנו. ועדת ההסדרה של ולרשטיין נעלמה. ולא תהיה פה שום החלטה מדינית מחר בבוקר להקים מדינית. אבל ברגע שתהיה הצהרת כוונות ינתן כלי משפטי למינהל האזרחי לספק את התשתיות".