נחתם רישיון הפעולה של בזק ביהודה ושומרון

ראש המנהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן, חתם על רישיון הפעלה של חברת בזק באזור יהודה ושומרון, לאחר החלטת שר התקשורת לאפשר לבזק לפעול ביו"ש באופן חוקי. השר הנדל: "צמצום פערים אדירים במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/20 17:29 ח בחשון התשפא

נחתם רישיון הפעולה של בזק ביהודה ושומרון
הנדל ועליאן חותמים על הרישיון, צילום: דוברות מתפ״ש ומשרד התקשורת

היום (ב') חתם ראש המנהל האזרחי, תת אלוף רסאן עליאן, יחד עם שר התקשורת יועז הנדל, על רישיון ההפעלה לחברת 'בזק' - לטובת שיפור השירות הניתן לתושבים באזור יהודה ושומרון.

לראשונה מזה 36 שנה: רישיון פעולה רשמי לבזק ביהודה ושומרון

רישיון ההפעלה מסדיר את הפעילות של חברת 'בזק' ביהודה ושומרון, לרבות קביעת התנאים והחובות אליהם כפופה מעתה החברה בעת פעילותה באזור, כמו גם מתן סמכויות פיקוח ואכיפה, ואישור רשמי לפריסת תשתיות במרחב. מדובר בצעד משמעותי שנועד לשפר את פיתוח תשתיות התקשורת בהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, לרווחת התושבים.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן, אמר כי "זהו יום משמעותי עבור תושבי יהודה ושומרון, אשר יביא לשיפור באיכות השירות הניתן בתחום התקשורת באזור. חברת 'בזק' פעלה במשך עשרות שנים ללא רישיון רשמי, ומהיום החברה מחוייבת לעמוד בתנאי שירות ופיתוח המיטבים עם התושב - ואני מברך על כך. ברצוני להודות במעמד זה לכל העוסקים במלאכה, וכולי תקווה כי בהמשך נוכל לבחון הקלות נוספות אשר יביאו להמשך מגמת השיפור בתשתיות התקשורת במרחב כולו".


(שר התקשורת יועז הנדל)

השר הנדל אמר כי "יחד עם המנהל האזרחי, הבאנו היום להסדרת פעולות בזק עבור תושבי יהודה ושומרון. במסגרת ההליך המזורז של צמצום פערים אדירים במדינת ישראל בכל הקשור לתשתיות מתקדמות, תושבי יהודה ושומרון ייהנו גם הם מפירות ההליך הזה. כולם זכאים לתשתית מתקדמת שתאפשר עבודה מרחוק, לימודים מרחוק ורפואה מרחוק".

כזכור, מזה 36 שנה בזק פועלת ביהודה ושומרון ללא רישיון פעולה רשמי. בשבוע שעבר החליט שר התקשורת כי יותקן לבזק רישיון פעולה, המחייב את בזק בפריסת תשתיות נרחבת, שירות לקוחות ותמיכה וטכנית, כך גם מדיניות שדרוג רשת האינטרנט לרשת אולטרה מהירה (סיבים) ותקני איכות שירות, כפי שניתן בשאר חלקי מדינת ישראל. עם קבלת הרישיון תצטרף בזק לכל חברות התקשורת שפועלות ביהודה ושומרון עם רישיון.

עד היום, בבזק, שהיא בעלת רוב תשתיות האינטרנט והטלפון ביהודה ושומרון, יכלו לפעול כראות עיניהם בכל הנוגע לשירות לקוחות. אזרח תושב יהודה ושומרון שהיה נתקל בבעיית אינטרנט יכול היה לחכות לטכנאי יותר משבוע, ומשרד התקשורת לא היה יכול לפעול או להעניש את בזק, מכיוון שאין לבזק רישיון. עם קבלת הרישיון תצטרף בזק לכל חברות התקשורת הפועלות ביהודה ושומרון עם רישיון, והיא תחויב לפעול על פי הנחיות משרד התקשורת.