השר אלי כהן בשומרון: "לחבר את הישובים הצעירים לחשמל"

השר לענייני מודיעין סייר בשומרון כאורחו של ראש המועצה יוסי דגן ואמר: "חיבור חשמל הוא לא מותרות" דגן לשר: "העיכוב בחיבור הישובים הצעירים לחשמל - עוול מוסרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 13:59 כו בתשרי התשפא

השר אלי כהן בשומרון: "לחבר את הישובים הצעירים לחשמל"
השר אלי כהן עם יוסי דגן, צילום: רועי חדי

שר המודיעין אלי כהן (ליכוד) סייר אמש במועצה אזורית שומרון יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, במהלך הסיור נפגש עם מזכיר הישוב הצעיר חוות יאיר -  יצחק לסר בישוב, ושמע על הקושי הגדול אותו חווה הישוב, שקיים כבר 20 שנה ובו מתגוררות כ 100 משפחות, ואין להם חיבור לחשמל. ראש מועצת שומרון יוסי דגן הדגיש בפני השר אלי כהן את מצוקת הישובים הצעירים שמונעים מהם מלקבל חשמל מסודר. לדבריו: "מסיבות פוליטיות, ביד אחת הממשלה לא מאשרת אותם, למרות שקיימים עשרות שנים וגרות בהן מאות רבות של משפחות ובמקביל מונעים מהם את החיבור לחשמל". 

השר אלי כהן הזדעזע מהדברים ואמר: "אני כמו תמיד אהיה נאמן של ההתיישבות כדי לקדם את הדברים, גם התב"ע גם הרחבת ההתיישבות כמובן שהחיבור של החשמל. אנחנו מדברים על חיבור לארץ ולמקום על הארץ שלנו אז לכן אני רואה כאן זכות לסייע לכם. אנחנו נפעל לסדר את התבעות, חיבור חשמל ליישובים כמו בחוות גלעד ובכל המקומות זה בסיסי זה לא מותרות זה דבר בסיסי במהלך כל ימות השבוע ולא צריך הקצבה או תורנות ולכן אני בנושא הזה אפעל גם בממשלה וגם מול הגורמים המקצועיים כדי להרחיב את ההתיישבות.


(יוסי דגן בראיון לכיפה)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לשר ואמר: "אני מודה לשר אלי כהן על הביקור שלו, כמו תמיד אנו רואים מקצועיות לב גדול אכפתיות, ירידה לפרטים של השר. שותפות גדולה לבניית לב ליבה של ארץ ישראל והשומרון.

"אנו נמצאים בחוות יאיר, ראינו יחד עם השר את כל הבעיות האקוטיות של היישובים הצעירים מה שבתקשורת מכנים מאחזים מקומות ש-20 שנה לפעמים יותר מ-20 שנה נמצאים בשטח, כאן בחוות יאיר 100 משפחות שהן מקום ראשון בחובות, בצבא במיסים בהתנדבות בכלכלה בכל דבר, וחיים במצב של תורנות בימי שישי, מי ידליק מזגן כדי שהחשמל לא יפול. והכל כי מבחינה פוליטית, כאילו משפטית, יד אחת לא חותמת על התב"ע ויד שניה לא מחברים את החשמל וזה לא הגיוני. לבדואים בנגב אין את הבעיה הזו מחברים את החשמל ועשרות מוסדות חינוך לתשתיות על רקע הומניטרי ואני אומר שצריך קודם לקדם את התבע ולסיים את כל ההליכים הסטטוטורים ולהכיר במקום הזה, כיישוב רגיל בארץ ישראל, אין סיבה שלא. והדבר השני לחבר את החשמל על רקע הומניטרי גני ילדים, מוסדות חינוך, מבני ציבור מקוואות לכל מקום שיש קהל. בכל היישובים הצעירים. אם הם מקום ראשון בחובות אז הם צריכים גם ליהנות גם מזכויות כמו חשמל ותשתיות אחרות.