מעלה שי פונה בשבת: הערבים חגגו - ושרפו ציוד של המתיישבים

במהלך ערב שבת פונו שוב משפחות מעלה שי. במהלך הפינוי השתמשו הכוחות בגז והמשפחות נזרקו בליל שבת בצומת שילה באלימות. הערבים פרסמו סרטוני שמחה ושריפת ציוד של המתיישבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/20 21:59 ט באלול התשפ

מעלה שי פונה בשבת: הערבים חגגו - ושרפו ציוד של המתיישבים
צילום: גרעין מעלה שי

נקודת ההתיישבות החדשה בבנימין -מעלה שי, לזכרו של שי אוחיון הי"ד שנרצח בפתח תקוה, פונתה בשבת בפעם השלישית. מהמקום פונו משפחות הגרעין יחד עם כעשרים תומכים שהגיעו לשבות את השבת במקום.

התושבים דיווחו על אלימות קשה כלפיהם במהלך הפינוי, אשר כללה שימוש בגז פלפל. לאחר הפינוי פירסמו הערבים ברשתות החברתיות סרטוני שמחה מנקודת ההתיישבות עם מדורות מהמקום תוך שנכתב שהם שורפים ציוד של המתיישבים.

כשעה לאחר כניסת השבת, הגיעו כוחות גדולים של צבא ומג"ב להתיישבות החדשה, גררו את המשפחות והתומכים לרכבים צבאיים והסיעו את המתיישבים בליל שבת לצומת שילה,  שם פרקו בכח את התושבים עם הילדים הקטנים מהרכבים.

התושבים סיפרו כי התחננו שלא יכפו אותם לנסוע בשבת אך ללא הועיל. הכוחות אזקו את המתיישבים באזיקים ובאזיקונים, והעלו אותם בכח לרכבים הצבאיים.

התושבים סיפרו כי בעת שחצו את הכפר סינג'ל התקיפו ערבים את השיירה באבנים.

ידידיה ממשפחות הגרעין סיפר "עלינו שוב לגבעת מעלה שי, במטרה לפרוץ גבולות, ולשנות מגמה בהתיישבות, לפרוץ הלאה וליישב את כל מרחבי ארצנו. הגיעו כוחות מג"ב ובאלימות ובחוסר התחשבות בשבת קודש דחסו את כולנו ברכב אחד, גברים נשים וילדים במשך כמה שעות, בליל שבת נסעו איתנו ממקום למקום עד שפרקו אותנו באלימות סמוך לשילה. נחזור ונשוב למעלה שי ובע"ה נגיע לכל מרחבי ארצנו."