האוזר בשומרון: "אם לא תהיה החלת ריבונות, נחיל את חוק משאל עם"

יו"ר וועדת חוץ ובטחון נפגש עם ראשי רשויות ביו"ש בכדי לדון בקידום חוק משאל עם. יוסי דגן: "קורא לראש הממשלה להודיע בקולו שיתמוך בחוק כפי שהודיעו כל מפלגות הימין". יגאל להב: "שיכירו בנו סוף סוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 13:14 ל באב התשפ

האוזר בשומרון: "אם לא תהיה החלת ריבונות, נחיל את חוק משאל עם"
יהודה ושומרון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ראשי הרשויות ביו"ש מתגייסים לסיוע בהעברת חוק משאל עם ביו"ש כמו ברמת הגולן. יו"ר וועדת חוץ ובטחון, ח"כ צבי האוזר, נפגש היום (ה') עם ראשי רשויות בשומרון בהם: ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת אורנית ניר ברטל, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג וראש מועצת עמנואל אליהו גפני.

ח"כ צבי האוזר מקדם: החלת חוק משאל עם גם על ישובי יהודה ושומרון

ח"כ האוזר הגיע בכדי לשמוע את ראשי הרשויות ואת הצרכים המדיניים והביטחוניים, ובכדי לדון בקידום חוק יסוד: משאל עם ביהודה ושומרון כפי שהוחל ברמת הגולן במרץ 2014.   

"בכל פעם שמדברים על יהודה ושומרון מדברים על שטחים" אמר האוזר. "אבל צריך לדבר קודם כל על אנשים. יש כאן חצי מיליון אזרחים שחיים ביהודה ושומרון, מדינת ישראל צריכה אחרי 52 שנים להכריע שהמקום הזה נשאר בידינו. אנחנו הנחנו בשבוע שעבר בכנסת הצעת חוק להחיל את "חוק יסוד משאל עם", על יישובי יהודה ושומרון. לא החלנו את החוק, אבל אפשר להחיל את החוקה ולכן בכל הסדר, שידונו עליו ויכלול נסיגה, יהיה חייב לעבור במשאל עם ולא באיזשהי 'קומבינה' בחשכת ליל כזו או אחרת. באתי לכאן לחזק, לשמוע את ראשי הישובים, את הבעיות את  הקשיים, אבל גם את ההצלחות ואת הדברים הטובים, ברוך השם יש כאן כ"כ הרבה דברים טובים". 

ח"כ האוזר עם ראשי הרשויות

ח"כ האוזר עם ראשי הרשויותצילום: רועי חדי

ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, אמר: "החוק שח"כ האוזר מנסה להוביל הוא מענה נכון, להכיר סוף סוף בנו כמתיישבים שהם לא שונים מרמת הגולן, גם התפיסה שאיפה שיש אור אין טרור, להרחיב את הישובים, ולבנות היא תפיסה שמחברת אותנו כראשי רשויות, כמו גם נושא מרכיבי הבטחון, ותפיסת שטחי C". 

"אני חושב שהצעת החוק שלך, היא נכונה ואסטרטגית בעת הזו" חיזק ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן "כולנו המומים מההפרה של ההבטחה להחיל ריבונות על יהודה ושומרון מראש הממשלה אנחנו מצפים שזה יקרה.  72 שנים המדינה קיימת, מתוכם 53 שנה חצי מיליון יהודים -  לא אמורים להיות אזרחים סוג ב', בוודאי ובוודאי היום, במצב שנוצר, חייבים להחיל באופן מיידי את הריבונות, ואני קורא לראש הממשלה להודיע באופן רשמי שהוא תומך בהצעת החוק שלך. שאני הייתי קורא לה "חוק ההגנה על הישובים". כל שאר המפלגות כבר הודיעו שיתמכו, כולל ישראל ביתנו, כולל ימינה כולל המפלגות האחרות,  לאזרחים שלנו מגיעה הגנה בדיוק כמו תושבי רמת הגולן וירושלים. אני מברך אותך על הצעת החוק הזו, אנחנו מגוייסים להצלחת העברת החוק, מגוייסים להצלחתך, בסוף הפריזמה, צריכה להיות מה מביא מיליון יהודים ליהודה ושומרון. אין ספק שהצעת החוק שלך מעבר לזה שהיא ראויה ומתקנת אפלייה, בהחלט שהיא  אסטרטגית לדבר הזה ואני מודה לך".

ראש מועצת אורנית ניר ברטל הוסיף כי "מעבר לדברים החשובים שנאמרו פה והתרומה הגדולה שלך להתיישבות ביהודה ושומרון של צביקה וגם של יועז, אתם מוכיחים בשבועות האחרונים שאתם המבוגר האחראי במדינת ישראל, הצליחתם למנוע כמה פעמים הליכה לבחירות רביעיות והקמת הממשלה ועכשיו עם חוק דחיית התקציב. אני מברך אתכם שאתם הגורם המייצב במדינה בזכותכם אני מקווה שבחירות רביעיות יידחו ככל האפשר כדי שנוכל להמשיך ולפתח את כל מדינת ישראל".