ח"כ צבי האוזר מקדם: החלת חוק משאל עם גם על ישובי יהודה ושומרון

לאחר שהחלת הריבונות נדחתה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון טען כי יש לתקן את חוק יסוד: משאל עם כך שיחול באופן מלא ומיידי גם על יישובי יהודה ושומרון: "הרעיון מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה ואף מופיע במצע של כחול לבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/20 22:49 כה באב התשפ

ח"כ צבי האוזר מקדם: החלת חוק משאל עם גם על ישובי יהודה ושומרון
ח"כ צבי האוזר, צילום: כיפה

לאחר שהחלת הריבונות נדחתה בשל הסכם השלום עם איחוד האמירויות, יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר מקדם החלת חוק משאל עם גם על ישובי יהודה ושומרון. 

"אני מברך על הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות המבשר כינון יחסי מסחר, תיירות ותרבות בין המדינות", אמר ח"כ האוזר. "בהנתן שראש הממשלה החליט על הקפאת ההיערכות להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון; יש לתקן בדחיפות את  'חוק יסוד: משאל עם' כך שיחול באופן מלא ומיידי גם על יישובי יהודה ושומרון. הגשתי הצעת חוק ברוח זו בשבוע שעבר", הסביר יו"ר ועדת חוץ וביטחון.

עוד הוסיף האוזר: "ההצעה תואמת גם את רעיון הליבה בתכנית השלום של הנשיא טראמפ, המכירה ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון, בהם חיים כחצי מיליון ישראלים, כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אדגיש שרעיון משאל העם מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה ואף מופיע במצע של 'כחול לבן' על כל מרכיביה, בשלושת מערכות הבחירות האחרונות".

"כחלק מלקחי העבר, ולאורם של ערכי כבוד האדם וקניינו ואחדות ישראל - כל החלטה היסטורית העלולה לפגוע במעמדם של היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, אם בכלל תהיה כזאת, מחייבת הכרעה במנגנון הסכמה לאומי בדומה לזה החל בגולן ובירושלים. בכוונתי לבקש כבר השבוע פטור מחובת הנחה להצעת החוק מתוך הבנה כי לחוק זה יש תמיכה רחבה ויש לקדמו במקביל לקידום הסדרי השלום", הסביר האוזר.