הרב לבנון: "הנסיגה מריבונות - תקיעת סכין בגב אמונתנו"

הרב לבנון מראשי רבני הציונות הדתית: "ההסכם עם איחוד האמירויות - יש בו חיוב. אין בכך עילה לסגת ולמכור את האמת שלנו. ומחזק את ראש מועצת שומרון יוסי דגן "על עמידתו האיתנה בדרישה לריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 16:43 כט באב התשפ

הרב לבנון: "הנסיגה מריבונות - תקיעת סכין בגב אמונתנו"
הרב לבנון עם יוסי דגן, צילום: רועי חדי

הרב אליקים לבנון, מראשי רבני הציונות הדתית ורב השומרון, מגיב לראשונה להסכם שקידם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איחוד האמירויות והנסיגה מהחלת הריבונות ביהודה ושומרון ומחזק את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בדרישתו לריבונות.

הרב שמואל אליהו: "השלום ברכה - הוויתור על ריבונות - טעות"

בהתייחס להסכם אומר הרב לבנון: ההסכם עם איחוד האמירויות, גם אם יש בו חיוב רב, אין בכך עילה לסגת, ולמכור את האמת שלנו". הרב לבנון מדגיש את חשיבות החלת הריבונות על כל מרחבי יהודה ושומרון ואומר:  "החלת ריבונות ישראל על כל מרחבי יהודה ושומרון, איננה בונוס שאפשר לוותר עליו.
ריבונות על ארצנו היא יסוד ציוני ותורני! הנסיגה מחובה לאומית זו, כמוה כתקיעת סכין בגב אמונתנו כציונים וכמאמינים ממשלת ישראל כולה, וראש הממשלה בראשה, חייבים זאת לעם ישראל לדורותיו. לא רק בגלל התחייבות לקראת הבחירות, אלא כאמת היסטורית, אשר כל הדורות השתוקקו אליו!
עוד ניתן לתקן".

"אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הממשלה: החילו מיד את ריבונות ישראל על כל מרחבי יהודה ושומרון", הוסיף הרב לבנון. "עם ישראל יזכור, מי בחר בחירה נכונה בין דגל הנסיגה מאמיתותנו, לבין הרמת דגל האמונה בקדוש ויקר לנו. לכבוד יהיה זה לעם ולמדינה, לבנות את מרחבי ארצנו, ולבנות שלום עם שכנינו".

בהתייחס למאבקו של ראש המועצה האזורית שומרון אומר הרב לבנון: "אני מחזק את ידי יו"ר מוא"ז שומרון, ידידנו יוסי דגן, על עמידתו האיתנה, בדרישה בלתי מתפשרת, להחלה מידית של הריבונות, על כל יהודה ושומרון. תחזקנה ידיך!" 

בימים האחרונים נוצר סחף במחנה הלאומי כנגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות הכולל נסיגה מריבונות על יהודה ושומרון.  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את ראש הממשלה וקרא למהלך: "הונאת המאה" הזהיר את ראש הממשלה שכאשר יזדקק לבייס של המחנה הלאומי "לא בטוח שימצא אותו מאחוריו" וקרא לראש הממשלה להחיל ריבונות מייד. וכך גם רוב מוחלט של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. הרב שמואל אליהו רבה של צפת קרא לוויתור על הריבונות: "טעות" והוסיף: "למה לוותר על לקיים את מה שכתוב בתורה: "לזרעך אתן את הארץ הזו"