הרב שמואל אליהו: "השלום ברכה - הוויתור על ריבונות - טעות"

הרב שמואל אליהו מחזק את דרישתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן לריבונות: "וויתור על ארץ ישראל בתמורה להסכם שלום טעות שאנחנו חוזרים עליה כל פעם מחדש, השלום הוא ברכה אבל לא בתמורה לריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 19:25 כז באב התשפ

הרב שמואל אליהו: "השלום ברכה - הוויתור על ריבונות - טעות"
דגן עם הרב שמואל אליהו, צילום: רועי חדי

הרב שמואל אליהו, מראשי רבני הציונות הדתית ורבה של העיר צפת, מתייחס להסכם השלום עם איחוד האמירויות בתמורה לריבונות ביהודה שומרון והבקעה, ומחזק את ראש מועצת שומרון בדרישתו להחלת ריבונות ללא קשר להסכם השלום: "זה שיש שלום בעולם, זה ברכה זה שמחה וזה שעוד ועוד מדינות ערביות מברכות על כך ושמחות על כך זו ברכה. אולם זה ששילמנו על זה מחיר, זו טעות שאנחנו חוזרים עליה כל פעם מחדש". אמר הרב אליהו. 

הרב שמואל אליהו: "השלום עם איחוד האמירויות - נבואה שמתגשמת"

לדבריו, "הרי איחוד האמירויות צריך אותנו פי אלף יותר משאנחנו צריכים אותו. לישראל היום יש קשרים דיפלומטים בכמעט כל מדינות העולם. כמעט 170 מדינות.  אז עוד מדינה, פחות מדינה, אבל למה לוותר על סיפוח?? על לקיים את מה שכתוב בתורה: "לזרעך אתן את הארץ הזו", היא לא שייכת לפלסטינים ולא לחמאס, ולא לחיזבאללה, אלה אנחנו יודעים לצערנו הרב מה הם עושים. לשחוט ולהרוג ולנתוץ ולהחריב, את בני עמם יותר משהם מחריבים אותנו. במה הם טובים? רק להשמיד ולהרוג.
בשביל מה לתת להם את הארץ? איזו ברכה תהיה לנו בזה? אנחנו ראינו את הסכמי אוסלו, רק חורבן והרס והרוגים ופצועים גם להם וגם לנו. בשביל מה זה טוב?"

כזכור עם ההודעה על הסכם השלום בתמורה להחלת הריבונות תקף ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את ראש הממשלה ואמר: "ראש הממשלה הונה אותנו ואת ציבור הבוחרים שלו, מכר את יהודה ושומרון בתמורה להסכם שלום עם מדינה שמעולם לא איימה על ישראל. ראש הממשלה מאבד את אמון המחנה הלאומי. כרגע מתבשם מהחיבוק של יריב אופנהיימר ואמנון אברמוביץ', אולם כשהשמאל יחזור לתקוף אותו הוא יסתובב כדי לחפש את הבייס הימני ולא ימצא אותו".