גם ביהודה ושומרון: פטור מארנונה לפרגולות

שר הביטחון קבע היום כי הצעת החוק הנותנת פטור לבניית פרגולות, ללא תשלום ארנונה כמו ביתר אזורי הארץ. גנץ הורה למפקד פיקוד מרכז לחתום על התיקונים לתקנון המועצות המקומיות, על מנת שהחוק ייושם גם ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 18:52 כו באב התשפ

גם ביהודה ושומרון: פטור מארנונה לפרגולות
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צעד ראשון להתאמה בין יהודה ושומרון לבין יתר אזורי הארץ, שר הביטחון בני גנץ אישר פטור מארנונה לבניית פרוגולות ביהודה ושומרון. בשנת 2018 יצא חוק הנותן פטור מארנונה לאזרחים הבונים פרגולות, אלא שחוק זה לא היה תקף אל היישובים שביהודה ושומרון. היום (א') פנה השר דודי אמסלם אל שר הביטחון על מנת שיאשר את הרחבת החוק גם ליישובים שמעבר לקו הירוק.

לאחר פנייתו של אמסלם, הורה גנץ למפקד פיקוד מרכז לחתום על התיקונים לתקנון המועצות המקומיות והאזוריות כך שהפטור יקוים ויינתן גם במועצות האזוריות באזור יהודה ושומרון. ההחלטה מגיעה לאחר שנראהכי החלת הריבונות מתרחקת מתמיד, לטובת הסכם הנרמול מול איחוד האמירויות. זהו חוק ראשון של הממשלה אשר מיישר קו בין חוקי הבניה של יהודה ושומרון מול שאר אזורי הארץ.

לפני יציאת החוק כדי לקבל היתר לביצוע העבודות הביתיות היה צורך להגיע באופן פיזי אל הרשות המקומית, ולהמתין לקבלת תשובה. כעת האזרחים נדרשים רק למלא טופס דיווח על עבודת בנייה שאותו יתבקשו לשלוח אל הרשות המקומית. פרגולה על פי הגדרת החוק היא פרגולה, ששטחה אינו עולה על 50 מ"ר או על רבע משטח הקרקע הפנוי לבנייה.