הנהגת הישובים ביו"ש תומכת בעמדת מועצת יש"ע וימינה בעניין תכנית המאה

עשרות יושבי ראש מזכירויות יישובים מהשומרון, בנימין, יהודה ובקעת הירדן, חתמו בימים האחרונים על מכתב תמיכה כנגד תכנית המאה הכוללת מדינה פלשתינית. "הארץ כולה שלנו, מאז ולתמיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/20 09:27 ג בתמוז התשפ

הנהגת הישובים ביו"ש תומכת בעמדת מועצת יש"ע וימינה בעניין תכנית המאה
הפגנה למען החלת הריבונות, צילום: יח"צ

בעקבות המחלוקת בימין בעניין תכנית המאה, עשרות יושבי ראש מזכירויות יישובים מהשומרון, בנימין, יהודה ובקעת הירדן, חתמו בימים האחרונים על מכתב תמיכה פומבי לחיזוק העמדה הציבורית הברורה כנגד תכניות חלוקת הארץ הנידונות בתקופה האחרונה. העמדה אותם אימצו היא כשל ראשי מועצת יש"ע וחברי סיעת ימינה המסתייגים מתכנית המאה שכוללת מובלעות יהודיות והקמת מדינה פלשתינית.

ראשי מועצות מרכזיים, חברי כנסת ופעילי ציבור בולטים הביעו לאחרונה את דעתם הנחרצת כנגד תכניות הכוללות הסכמה עקרונית להקמת מדינה פלשתינית בעתיד, הקפאה וחנק של יישובים רבים בלב יהודה ושומרון, והפקרה ביטחונית של יהודים רבים באותם אזורים, וממילא גם בחלקים נרחבים בארץ ישראל כולה. למעלה מ-70 יושבי ראש מזכירויות מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון  חתמו על מכתב תמיכה בו הם קוראים: "לחזק את עמידתם האיתנה מול המחשבות והקולות שמשמעותם ויתורים על חלקים מארץ ישראל, נחלתנו ואדמת אבותינו, בידוד ישובים בתוך שטחי האויב ונתינת אפשרות להקמת מדינת אויב בלב ליבה של ארצנו ומדינתנו".

צילום: ללא

עוד נכתב, כי עליהם להמשיך לפעול להחלת הריבונות, רק באופן שימנע אפשרות עתידית של הקמת ישות לאומית זרה בליבה של ארץ ישראל "תוך הכרזה ברורה כי הארץ כולה שלנו, מאז ולתמיד". בין היישובים החתומים: אלון מורה, חשמונאים, אדם, עתניאל, רחלים, עץ אפרים, מתתיהו, כוכב השחר, בית חורון, גני מודיעין, עטרת, כרמי צור ועוד. יוזמי המכתב קוראים ליו"רים נוספים מיהודה ושומרון להצטרף לקריאה החשובה הזו, במטרה ליצור חזית מאוחדת ורחבה שתעמוד בתוקף על זכותנו להכריז ריבונות על כל חלק משטחי ארץ ישראל, בלי להיות תלויים בהסכמת אומות העולם, וכמובן מבלי להיות מחוייבים להכרה או הגשמה של שאיפות לאומיות ערביות בתוך שטחי ארצנו הקדושה.