מועצת יש"ע לנתניהו: "אל תיכנע ללחצי השמאל והערבים"

על רקע הדיווח כי החלת הריבונות תיעשה בשני חלקים, קוראים במועצת יש"ע לנתניהו להחיל ריבונות "בלי הקפאה ופעימות, ובלי מדינה פלסטינית שתפגע בשלמות ארצנו, תסכן את עתיד ההתיישבות ואת בטחונם של אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 09:22 כה בסיון התשפ

מועצת יש"ע לנתניהו: "אל תיכנע ללחצי השמאל והערבים"
ראשי מועצת יש"ע בישיבת סיעת ימינה, צילום: מועצת יש"ע

מועצת יש"ע פנתה הבוקר (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו, בקריאה "לא להיכנע ללחץ השמאל והערבים", ולהתקדם בהחלת הריבונות, כפי שהצהיר. במועצת יש"ע יצאו בקריאה בעקבות הפרסום כי נתניהו מתכוון לבצע סיפוח והחלת ריבונות חלקיים, על פי תכנית פעימות.

בהודעת מועצת יש"ע נאמר: "אדוני ראש הממשלה, אל תיכנע ללחץ ולאיומים של השמאל והערבים. אנחנו קוראים לך לעשות מהלך היסטורי, ולהחיל עכשיו ריבונות מלאה על כל יישובי יהודה שומרון ובקעת הירדן, כפי שהתחייבת לאזרחי ישראל בבחירות, בלי הקפאה ופעימות ובלי מדינה פלסטינית שתפגע בשלמות ארצנו, תסכן את עתיד ההתיישבות ואת בטחונם של אזרחי ישראל.

"הגשנו לך את 'מפת ההתיישבות' ששומרת על האינטרסים הלאומיים והבטחוניים של מדינת ישראל, אמץ אותה וקבע מורשת לדורות".

ראש מועצת גוש עציון: "אין לנו עניין לפרוש מההתיישבות החלוצית"

בתוך כך, ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, התייחס הבוקר לפרסום לפיו על פי המתווה של מפלגת כחול לבן להחלת הריבונות, היא תתחיל בגוש עציון. נאמן כתב: "חברנו מכחול לבן, אנו מעריכים את ההכרה שלכם בתפקידו ומקומו הלאומי של גוש עציון, אך אין לנו עניין לפרוש מן ההתיישבות החלוצית אלא להוביל אותה למדינת ישראל הריבונית. כפי שמגיני הגוש עמדו במלחמת העצמאות בחירוף נפש על הגנת המולדת כולה וירושלים השלמה בירתה, כך גם היום אנו, אנשי גוש עציון ניצבים לימין כל מפעל ההתיישבות מדגניה ושדה בוקר עד בית חגי  והר ברכה. כולנו חלק ממדינה אחת - המדינה היהודית בארץ ישראל".