שלמה נאמן שוקל להתמודד על ראשות מועצת יש"ע וטוען: "הממשלה הזו לא משתפת אותנו בכלום"

ראש מועצת גוש עציון מספר לכיפה על ההתנהלות בזמן ממשלת בנט-לפיד כלפי ההתיישבות ומגיב להתפטרות אלחייני: "כל עוד יהודה ושומרון היא לא חלק ממדינת ישראל צריך להיות עירניים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/07/22 14:21 יד בתמוז התשפב

שלמה נאמן שוקל להתמודד על ראשות מועצת יש"ע וטוען: "הממשלה הזו לא משתפת אותנו בכלום"
שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון. ", צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל ביקורו של נשיא ארצות הברית ביידן בישראל, בהתיישבות חוששים מהקפאת בנייה וזועמים על המחוות לפלשתינים. שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, אומר בראיון לכיפה: "מהיום שהממשלה הזו קמה, לא ממש משתפים את ראשי הרשויות ביהודה ושומרון בעניינים המדיניים. לא מדברים איתנו, אנחנו לא יודעים ולכן קשה להיערך".

בנייה בשטחי C לא הייתה מאז אוסלו

הוא סיפר כי המידע שהם מקבלים הוא רק דרך התקשורת. "המידע האחרון שנחשפנו אליו זה אישורי בנייה לערבים, הדבר הזה הוא חמור ביותר. הסוגיה היא שטח C, שהרשות מגישה תכניות בנייה למנהל בשטחים האלה. זה חסר תקדים, וזה קרה רק בהסכמי אוסלו ומאז לא קרה".

נאמן תקף: "זה מעשה של ויתור על קרקע, ויתור על חלקים ביהודה ושומרון, ממש קביעת עובדות בשטח. זה דבר שנחשפו אליו אתמול, התכניות האלה הוכנו בשנה האחרונה בזמן כהונת בנט. ידענו עליהם. זה אבסורד שהרשות מגישה תכניות בנייה לשטחי C. מה קורה איתנו? אני לא יודע, לא משתפים אותנו. אנחנו חוששים להתעורר לבוקר ביקור ביידן ולהחלטה פתאומית של הקפאת בנייה. מאוד מקווים שזה לא על הפרק".

היו משמעויות לכך שאלחייני היה בתקווה חדשה

אחת הסוגיות שמעסיקות בימים האחרונים את ראשי ההתיישבות, לצד ביקור ביידן, היא פרישתו של דוד אלחייני מתפקידו כיושב ראש מועצת יש"ע. "דוד אלחייני החליט לפרוש אחרי שלוש שנים, אנחנו מברכים אותו על מה שנתן", אומר נאמן לכיפה. הוא סיפר כי הוא שוקל להתמודד, אך הסתייג: "אני שוקל להתמודד, ואני חושב שאני לא היחיד. עוד לא התכנסנו מאז ההודעה של דוד על פרישתו, ונהיה יותר חכמים לאחר מכן".

עוד הוא אומר: "אני לא חושב שיש עניין לעשות בחירות ראש בראש, מותר אפילו חמישה מועמדים, אבל אני חושב שזה צריך להיות בהסכמה. אני לא יודע אם יש עוד מישהו שמעונין, זה גם ישפיע. אני לא מעוניין בניהול מערכת בחירות. תלוי מי יתמודד, אנחנו אנשים שונים. יש כאלה שאני ממש עובד איתם יחד בשיתוף פעולה אידאולוגי, ויש כאלה שפחות".

הוא סיפר על תקופתו של אלחייני במועצה: "ראינו את זה גם בתקופה האחרונה, דוד היה בתקווה חדשה ורובנו בליכוד, היה לזה משמעויות בתפקוד והיינו עדים למצב של ויכוח. הדבר הזה גם צריך לבוא בחשבון. מועצת יש"ע היא לא גוף מוניציפלי, היא גוף אידאולוגי. שחכנו, וטוב שכך, מהתקופות הקשות. אבל כל עוד יהודה ושומרון היא לא חלק ממדינת ישראל צריך להיות עירניים".