נופשים ביו"ש: משרד התיירות מעודד בניית מלונות ביהודה ושומרון

משרד התיירות ממריץ יזמים לבנות מלונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, ויעניק להם מענק בגובה 20% מהיקף ההשקעה. השר לוין: "יחזק את התיישבות ואת אחיזתנו ביהודה ושומרון". יו"ר מועצת יש"ע: "מתוווה את הדרך להחלת ריבונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/19 08:34 כה בניסן התשעט

נופשים ביו"ש: משרד התיירות מעודד בניית מלונות ביהודה ושומרון
בריכה במלון- בקרוב ביו"ש?. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד התיירות פרסם חוזר מנכ"ל המציע ליזמים המעוניינים להשקיע בהקמה או בהרחבה של בתי מלון ביהודה ושומרון להגיש בקשה למענק בגובה 20% מהיקף ההשקעה המוכרת. זאת בהמשך להחלטת ממשלה בנושא משנת 2016 שעודדה בנייה רק ביהודה ושומרון, כעת הוסיפו בחוזר מנכ"ל גם את בקעת הירדן, כך פורסם לראשונה בישראל היום. 

בתחילת השנה התכנסו אנשי מועצת יש"ע ומנהלי עמותות התיירות ברשויות המקומיות ביהודה ושומרון. בישיבה עלה הצורך להגדיל את מספר יחידות האירוח ביהודה ושומרון מכיוון שאין מספיק מקומות לאירוח, דבר המקשה על תיירים באזור לטייל בו למשך יותר מיום אחד. 

היוזמה החדשה הגיעה למעשה במהלך העוקף את החוק לעידוד השקעות הון, שאמנם נותן תמריצים לבניית בתי מלון, אך אינו חל ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. ב-106 החליטה הממשלה להוסיף למהלך גם את אזורי יהודה ושמרון,אך בקעת הירדן נותרה בחוץ. כעת, החליטו במשרד התיירות לעודד בניית בתי אירוח גם בבקעת הירדן. 

שר התיירות יריב לוין אומר:"הענקת  המענקים להקמת מלונות היא צעד משלים נוסף אשר יסייע לפתור את בעיית מקומות הלינה, ואף יחזק את התיישבות ואת אחיזתנו ביהודה ושומרון". 

יביא את השביל גם לגוש עציון. לוין ועודד רביבי

יריב לוין ועודד רביביצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני ברך על המהלך: "אנו מודים לשר יריב לוין על פעילתו החשובה בתחום התיירות ביהודה ובשומרון ובקעת הירדן. הקמת המלונות ואתרי האירוח באזור היא צעד חשוב, המוכיח את העמקת שורשינו בקרקע ומתוווה את הדרך להחלת ריבונות הישראלית ביהודה ובשומרון".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ברך גם הוא על התכנית החדשה: ״אני מברך את השר לוין על היוזמה הברוכה אשר תעניק תנופה אדירה לתיירות בנימין וכל אתרי המורשת והתיירות ביו״ש. מדובר בתיקון עיוות אפליה היסטורית בשל חוק עידוד השקעות הון שפסח על תושבי יו״ש. אין ספק שהדבר מהווה צעד נוסף לקראת החלת ריבונות מלאה בשטחי יהודה ושומרון". 

גנץ הוסיף: "בימים אלו אנו בוחנים תוכנית ליזמים אשר יוכלו לבנות בתי מלון ברמה הגבוהה ביותר לצד אתרי התיירות המובילים ביותר בחבל בנימין. אני בטוח כי ההחלטה תהווה תמריץ חשוב״.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן חיזק את עמותות התיירות בגוש עציון: "אנו מברכים את שר התיירות ואת אנשי משרדו על המהלך האסטרטגי של העמקת השורשים שנותנת מענה לאתרי תיירות הלינה ביו"ש במטרה להרחיב ולחבר יותר תיירים לתיירות ולמורשת הן של גוש עציון והן של שאר המועצות ביו"ש. יישר כוח גדול לעמותת התיירות של גוש עציון ושאר העמותות התיירות של שאר המועצות שנלחמות יום יום למען הדבר הגדול הזה". 

עוד אמר: "זהו הדבר הנכון ברגע הנכון וזה עוד צעד בדרך להחלת הריבונות ביהודה ועוד הורדת חסם שפגע בזכויות ההתיישבות".

ראש מועצת אפרת ומחזיק תיק קשרי החוץ במועצת ישע, עודד רביבי, אמר כי "הקמת מלונות ביו"ש יאפשרו ליותר ויותר תיירים מהארץ ומהעולם לבוא ולבקר במקומות שהם ארץ התנ"ך. המפגש הבלתי אמצעי שיווצר בין המתיישבים לבין התיירים לצד החיבור להיסטוריה ולשורשים היהודיים במקום יהיו צעד ראשון לבניית צבא של שגרירים שיבקרו כאן וידעו לספר בבית על מערת המכפלה ועל קבר רחל, על משכן שילה ועל ההרדיון. הם גם יראו שכנות טובה בין יהודים לערבים, הם יראו שלא כל יום מלחמה ושאין אפרטהייד כמו שמנסים למכור להם. תיירות ביו"ש תהיה התשובה האמיתית והציונית לbds ולמחרימים"