מפקד פיקוד מרכז חתם על צו הריסת בית המחבל שרצח את התינוק בעפרה

האלוף נדב פדן דחה את השגת משפחתו של צאלח ברגותי, שביצע עם אחיו את הפיגוע בו נפצעו בני הזוג איש רן שאיבדו כעברו מספר ימים את תינוקם. המשפחה צפויה לעתור לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/19 08:31 כא באדר ב'

מפקד פיקוד מרכז חתם על צו הריסת בית המחבל שרצח את התינוק בעפרה
זירת הפיגוע בצומת עפרה, צילום: עופר מאיר, פלאש 90

דירתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני בעפרה, בו נרצח התינוק עמיעד איש רן הי"ד, ייהרס. כך החליט אמש (ד') מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן.

האלוף פדן חתם על צו ההריסה ובכך לא קיבלת את השגות משפחתו של המחבל, צאלח ברגותי, שיחד עם אחיו ביצע את הפיגוע בחודש דצמבר האחרון פצע 7 בני אדם וביניהם את שירה איש רן שהייתה בהריון מתקדם. בעקבות פציעתה היא יולדה ובנה התינוק, עמיעד, נפטר כעבור מספר ימים.

שירה ועמיחי איש-רן

שירה ועמיחי איש-רןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יש לציין כי הצו ייכנס לתוקפו ביום שני בשבוע הבא, ובינתיים תוכל המשפחה לעתור לבג"ץ כפי שעשתה לאחר שקיבלה צו הריסה להריסת הבית שבו התגורר בן ומחבל נוסף שלה, עצאם ברגותי, שביצע הן את הפיגוע בעפרה והן את זה שבגבעת אסף, בו נפלו שני לוחמים מגדוד נצח יהודה. בסופו שלדבר השופטים דחו את העתירה והבית נהרס לפני מספר שבועות

במכתב ששיגרו אתמול בני הזוג איש רן למפקד הפיקוד, באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, נכתב בין היתר כי "מרשיי שנפצעו ושכלו את בנם, פונים בבקשה אל כבודו לפעול כל הכלים על מנת למגר את הטרור ולהרתיעו. להעדיף את הזכות של אזרחי ישראל לחיים בביטחון על פני אי אלו זכויות של הטרוריסטים, על כל מעגליהם. אבקש להרוס את בתי הסייענים, בדגש רב לבתים אשר שימשו מסתור לחברי החוליה".