אלפים בעלייה המסורתית לקבר יהושע בן נון

למעלה מ 12,000 בני אדם בכניסה הגדולה בשנה לקבר יהשע בן נון בשומרון הלילה. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "עם שזוכר לאחר אלפי שנים את מנהיגיו לא ישכח את אדמתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/19 08:32 כו בניסן התשעט

אלפים בעלייה המסורתית לקבר יהושע בן נון
אלפים בקבר יהושע בן נון, צילום: רועי חדי

מעל 12,000 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יהשע בן נון שבכפר כיפל חארס בשומרון, בכניסה הגדולה בשנה, המתקיימת לציון יום פטירתו של בן נון, על פי המקורות, בכ"ו ניסן. זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מדי שנה המועצה האזורית שומרון בסיוע מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים. 

בין אלפי המתפללים נכנסו גם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רב השומרון הרב אליקים לבנון, הרב דודי דודקביץ', ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, הרב ישראל אביחי, הרב בניהו שמואלי, האדמור מקופישניץ, והרב יעקב אדס. את הכניסה ליוותה חטיבת אפרים, שאפשרה למתפללים להיכנס רגלית לכפר בבטחה. 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר במקום: "עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר אלפי שנים, לא ישכח את שורשיו ואת אדמתו. וזאת אנחנו מבטיחים. אנחנו תושבי השומרון נהיה כאן על המשמר לשמור על המקומות הקדושים ולשמור על האדמה הזו למען הדורות שיבואו אחרינו".  עוד הוסיף דגן: "אני קורא לכנסת החדשה ולממשלה החדשה לקבל כוחות וללמוד מיהושע בן נון מנחיל הארץ, ולהקים ישובים חדשים ולהחזיר את יישובי צפון השומרון שנעקרו". 

כניסת המתפללים לקבר יהושע, הלילה

כניסת המתפללים לקבר יהושע, הלילהצילום: דובר צה"ל

רב השומרון, הרב אליקים לבנון, אמר לאחר הכניסה כי "אנחנו מברכים את כל המוני בית ישראל ביום ההילולא של יהשע בן נון, כובש ארץ ישראל, כובש הארץ, שתתקבלנה תפילותינו, ושממשלת ישראל תקום ותהיה ממשלה אחת מאוחדת שתפעל למען התורה למען ההתיישבות למען הארץ, בע"ה מכוחו של יהשע בן נון תבנה התורה ותבנה הארץ במהרה בימינו".

קצין ההגנה המרחבית של חטיבת ״אפרים״, סרן דימה סקורניאקוב, מספר כי "אנו מתייחסים אל אירוע כניסת המתפללים לציון הקבר כמבצע צבאי. הלוחמים, הלוחמות והמפקדים נערכו לביצוע המשימה. בראש ובראשונה המשימה שלנו היא לאפשר למתפללים להגיע אל ציון הקבר ולהתפלל בבטחה. נמשיך לפעול על מנת לאפשר את הכניסות המסודרות בצורה מאורגנת ומתואמת".