אלפי מתפללים ביקרו בקבר יהושע בן נון

כוחות הביטחון אפשרו את אחת הכניסות הגדולות למתחם, שממוקם בכפר כיפל חארס שבשומרון. "עם ישראל זוכר את מנהיגיו גם אחרי אלפי שנים. אנחנו נמשיך להגיע לכאן", אמר ראש המועצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 08:28 כו בניסן התשעח

אלפי מתפללים ביקרו בקבר יהושע בן נון
כניסת מתפללים לקבר יהושע בן נון, צילום: מנהלת קבר יוסף

יותר מ-6,000 מתפללים נכנסו הלילה (ד') לקבר יהושע בן נון שממוקם בכפר כיפל חארס שבשומרון, ואובטחו על ידי כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית אפרים. לראשונה התקיימה הכניסה בשעות הערב המוקדמות, ומדובר באחת הכניסות הגדולות ביותר למקום.

בין הנכנסים היו גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון. מפקד חטיבת אפרים אל"מ עידן כץ ומתפללים מכל רחבי הארץ והעולם. גם נון מרחובות, שחגג בר מצווה, היה בין הבאים למקום. אביו אלרום סיפר: "קראנו לו נון על שמו של אביו של יהושע. אנחנו שמחים ומתרגשים לחגוג לו בר מצווה דווקא במקום המיוחד הזה".

"עם ישראל זוכר את מנהיגיו גם אחרי אלפי שנים. זה דבר מרגש שמוכיח את כוחו של עם הנצח", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. "אנחנו נמשיך להגיע לכאן, לקבר יהושע בן נון, על טפנו, ונחזק את הנוכחות כאן ובכל המקומות הקדושים בשומרון". 

דגן הודה למח"ט אפרים, לכוחות הביטחון  ולמנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון על הפעילות למען הכניסה למקום, ואמר: "עלינו להמשיך לפעול בכדי לאפשר לעם ישראל להתפלל למקומות הקדושים לו. כאן ובכל מקום בארץ ובעולם".

מח"ט אפרים, אל"מ עידן כץ, אמר: "הלילה הכניסה אובטחה ע"י כוחות החטיבה, גדוד "שמשון", כוחות מג"ב ומשטרה. חשוב לציין, שכניסות מאובטחות מתקיימות מידי כמה חודשים והכניסה ללא תיאום אסורה. צה״ל ימשיך ויפעל למען ביטחון התושבים".

מח"ט אפרים ויוסי דגן עם מתפללים בקבר יהושע בן נון

מח"ט אפרים ויוסי דגן עם מתפללים בקבר יהושע בן נוןצילום: המועצה האזורית שומרון

מתפללים בקבר יהושע בן נון

מתפללים בקבר יהושע בן נוןצילום: המועצה האזורית שומרון