אלפים טיילו ביו"ש. יו"ר הכנסת אדלשטיין: "הכתובת היא יהודה ושומרון"

אלפי ישראלים ניצלו את חופשת חול המועד ויצאו לטייל ברחבי יהודה ושומרון, גוש עציון ומערת המכפלה. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קורא לעם ישראל בסרטון מיוחד: "מדבר מניסיון - הכתובת היא יהודה ושומרון". מועצת יש"ע: "מזמינים את כולם לטייל ולבלות". ואיפה נרשם שיא המבקרים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/19 18:10 יז בניסן התשעט

אלפים טיילו ביו"ש. יו"ר הכנסת אדלשטיין: "הכתובת היא יהודה ושומרון"
יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על אף הגשם והרוחות העזות - עם ישראל מנצל את חופשת הפסח, ויוצא לטייל ברחבי יהודה ושומרון. מהר גריזים שבצפון השומרון ועד מערת המכפלה שבחברון - אתרי הטיולים מלאים במטיילים. גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יצא בסרטון מיוחד הקורא למטיילים הרבים לפקוד את רחבי יהודה ושומרון.

מועצת יש''ע מצטרפת גם היא לקריאה של יו''ר הכנסת: "בחול המועד פסח, אנחנו מזמינים את כולם לטייל ולבלות יחד עם המשפחות והחברים במסלולים, במעיינות ובאתרי המורשת וההיסטוריה הפזורים ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. ישנן אפשרויות רבות לסיורים ולטיולים בכל רחבי האזור ואנו מחכים לראותכם יחד איתנו באתרי הבילוי. חג פסח כשר ושמח".

למרות מזג האוויר אלפי תיירים הגיעו כבר ביומו השני של חול המועד פסח לאתרי התיירות בגוש עציון ונהנו ממגוון רחב של אטרקציות והפעלות לכל המשפחה. אתרי התיירות בשיתוף עם עמותת תיירות גוש עציון נערכו מבעוד מועד למבקרים הרבים והתאימו את עצמם עם  פעילויות והפעלות  מיוחדות. במועצה ובעמותת התיירות של גוש עציון מצפים לעוד מבקרים רבים במהלכו של חול המועד שהשנה מתפרס על שבוע שלם. ראש המועצה שלמה נאמן: "התיירות בגוש עציון משגשגת ופורחת אני שמח מאוד שעם ישראל בחר שוב והצביע ברגלים והגיע לגוש עציון"

מטיילים בגוש עציון

מטיילים בגוש עציוןצילום: תיירות גוש עציון

מבקרים רבים נצפו באתרי התיירות בגוש עציון, בין היתר בפסטיבל אביב - יער תקוע, בריכות וואדי פוכין, טיול טרקטורונים או ג’יפים בין הנופים המשגעים, לגלוש באומגה הכי ארוכה בארץ בחוות ארץ האיילים, לבקר ביקבים המקומיים, צימרים חדשים בבית ספר שדה כפר עציון, חדרי בריחה בכפר עציון, ללמוד ולהתנסות בשילוב של הלכה וטכנולוגיה במכון צומת, להשתעשע עם מגוון חיות, ליהנות משלל חוויות אקסטרים ולטייל במסלולים במרחבי גוש עציון. 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן אמר: "התיירות בגוש עציון משגשגת ופורחת, אנו שמחים מאוד שעם ישראל בחר שוב להצביע ברגלים ובא אל מגוון אתרי הטיולים, ההיסטוריה והפנאי שיש  לנו כאן להציע בגוש עציון, בירת התיירות של יהודה ושומרון. זהו חיזוק מורלי וכלכלי עצום לתושבים ולעסקים בגוש בפרט ולהתיישבות בכלל. אנו מקווים לארח כאן עוד רבבות מטיילים ולראות גם את אלפי המטיילים שפקדו את הגוש בתקופה האחרונה חוזרים ונהנים גם בפעם הבאה. חג שמח לכל בית ישראל!"

גם במערת המכפלה וברחבי חברון נצפו אלפי מטיילים יהודים, שאף נכנסו ל'מערת עתניאל' הנמצאת בשטח H1, המצוי בשליטה ביטחונית פלסטינית. מדוברות היישוב היהודי בחברון נמסר, כי כ-35,000 מבקרים הגיעו היום (ב') לשמחת החג בחברון. מערת המכפלה היתה פתוחה כולה ליהודים וקהל עצום חיכה שעות בתור לכניסה.

ליד מערת המכפלה התקיים פסטיבל זמר חסידי ובו הופיעו אמני זמר מובילים שהרקידו את קהל האלפים. אתרי תל חברון הקדומה היו מלאים מבקרים ומשפחות, שעלו ברכבי ספארי מיוחדים והילדים נהנו מהפעלות מגוונות. על הבמה המרכזית נאמו אנשי ציבור, שרים וחברי כנסת בהווה ובעתיד, ביניהם השר צחי הנגבי, סגן השר אלי בן דהן, ח"כ בצלאל סמוטריץ ועו"ד איתמר בן גביר. כל הנואמים הדגישו את חשיבות חברון, עיר הבירה הראשונה, מקום שרשי עם ישראל ומדינת ישראל.
מנכ"ל היישוב אורי קרזן הודה לכוחות הבטחון ולמשרד הדתות (ובאופן אישי למנכ"ל עודד פלוס שנכח באירוע) על עזרתם בקיום האירוע. דובר היישוב נעם ארנון ציין את החיבור הנצחי שמחבר את עם ישראל לעיר האבות והאמהות, המחברת ומאחדת את כל עם ישראל לגווניו.

מטיילים בחברון

מטיילים בחברון צילום: דוברות היישוב היהודי בחברון

למרות הגשם, תיירות שומרון מדווחת על כ 15,000 מטיילים ביומיים הראשונים של חול המועד - בשומרון. האתר המבוקש ביותר הוא: נחל קנה עם כ - 3000 מטיילים ביום, כשבמקום השני 'המרפסת של המדינה' עם כ-2500 מטיילים. במקום השלישי: הגן הלאומי שומרון העתיקה עם כ 1500 מטיילים.
  
לאור הביקוש הרב, הוחלט לפתוח את הגן הלאומי שומרון העתיקה למטיילים ליום נוסף. (יום ד') באותו יום יתקיימו סיורים מודרכים כל שעה עגולה באתר הארכיאולוגי יוצא הדופן, היחיד שבו הוכחות לקיומה של ממלכת ישראל הקדומה. 

בתוך כך תיירות שומרון מבקשת להודיע כי האירוע ביום ד הקרוב במצפה יוסף בוטל מסיבות לוגיסטיות. מי שבכל זאת יגיע לאיזור, יוכל להנות מהגן הלאומי הר גריזים, וממוזיאון השומרונים היושבים על ההר. 

מטיילים בהר גריזים שבשומרון

מטיילים בהר גריזים שבשומרוןצילום: הגן הלאומי הר גריזים

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך על הגעת המטיילים הרבים ואמר: "אנחנו מזמינים את עם ישראל ואת המטיילים מכל רחבי הארץ והעולם, להמשיך להגיע ולהנות, מאתרי הטבע, מהמעיינות, מהיקבים, ומשלל אתרי ההיסטוריה ברחבי השומרון הירוק. אנחנו מודים למטיילים הרבים ששוב הוכיחו את חשיבות חבל הארץ של השומרון על מפת התיירות".