אלמנת הרב אטינגר דורשת: להרוס את החנויות שמהם יצא המחבל

תמר אטינגר תגיש בקרוב, לצד מועצת שומרון ותנועת רגבים, עתירה לבית המשפט כנגד המנהל האזרחי. הדרישה: להרוס את החנויות הסמוכות למקום הפיגוע בצומת אריאל, בו נרצחו בעלה וסמ"ר גיל קיידאן: "פגע בערונות החיילים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 31/03/19 15:53 כד באדר ב'

אלמנת הרב אטינגר דורשת: להרוס את החנויות שמהם יצא המחבל
דרישה להרוס את החנויות שבהם הסתתר המחבל. הלוויית הרב אטינגר, צילום: פלאש 90. הלל מאיר

כשבועיים לאחר שהרב אחיעד אטינגר נרצח בפיגוע המשולב באריאל, יחד עם סמ"ר גל קיידאן, דרשה היום (א') אלמנתו כי מעבר לבית המחבל, ייהרסו גם החנויות ששימשו את מי שרצח את בעלה.

תמר אטינגר תגיש בקרוב עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כנגד מנהל האזרחי, בדרישה שיורה על הריסת החנויות שבעליהן, על פי החשד, סייעו לעמר אמין יוסף אבו לילא בזמן לרצוח את בעלה ואת לוחם התותחנים בצומת אריאל. לעתירה יצטרפו גם המועצה האזורית שומרון ותנועת רגבים.

החנויות שבהם ככל הנראה הסתתר המחבל

החנויות שבהם ככל הנראה הסתתר המחבלצילום: רגבים

החלטתה התקבלה לאחר שראש המועצה, יוסי דגן, הגיע לבית המשפחה בעלי כדי לנחם את האלמנה ו-12 ילדיה. במהלך הביקור הוא שוחח עם תמר ששאלה אותו מדוע לא הורסים את החנויות בכניסה לעיר. דגן השיב כי יירתם בכל כוחו לנושא ומאוחר יותר פנה לתנועת רגבים הפועלת בתחום הבניה הבלתי חוקית, להגיש עתירה משותפת בנושא.

מבדיקה ראשונית שערכו ברגבים עלה כי כלל המבנים הוקמו בניגוד לחוק על אדמות מדינה בתחומי שטח כביש הגישה לעיר אריאל. עוד עלה כי המנהל האזרחי כבר הוציא כנגדם צווי הריסה אך לא מימש אותם למרות הקרבה המסוכנת לכביש. צילומי האוויר הראו כי לאורך השנים חלה צמיחה עקבית במתחם הבלתי חוקי שבו המחבל מצא מחסה.

דגן משוחח עם תמר אטינגר בשבעה

דגן משוחח עם תמר אטינגר בשבעהצילום: נדב גולדשטיין

קרבת החנויות לציר

קרבת החנויות לצירצילום: רגבים

"נוצרה סיטואציה", הסבירה אטינגר שלא הסתפקה בכוונה להרוס את בית משפחת המחבל, "שבה באזור מאוד נפיץ יש פעילות מסחר, שבבירור פגעה בערנות של החיילים. בצורה דומה נרצח איתמר בן גל. יש שם חיכוך מאוד גבוה בין ערבים לחיילים שלא לצורך. את החנויות האלו שהן ממילא לא חוקיות, צריך להוריד". 

רכז יהודה ושומרון בתנועת רגבים, ישי חמו, הדגיש כי בשנים האחרונות התעצמה הבניה הערבית הבלתי חוקית לאורך צירי תנועה המרכזיים ביהודה ושומרון. לדבריו, "המקום ממחיש היטב את 'תיאוריית החלונות השבורים'. כשמזניחים ומעלימים עין מהיבטים 'קלים' של הפרת החוק, הדבר מוביל לזינוק בפשעים חמורים. המתחם הבלתי חוקי שהמחבל הסתתר בו יכול וצריך להיהרס ויפה שעה אחת קודם".

דגן הוסיף כי "שוב ושוב אנחנו נתקלים בבניה לא חוקית של ערבים בהכוונה של הרשות הפלסטינית, לא רק בשטחי B  אלא גם בשטחי C, ואפילו סמוך לישובים יהודים, ונסיון להשתלט על השטח ועל אדמות מדינה ע"י ערביי המקום אנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו, כדי לעצור את ההפקרות ואת הבניה הבלתי חוקית והשתלטות על אדמת הארץ".

במנהל האזרחי סירבו להגיב לידיעה.

החנויות ייהרסו? המקום ממנו יצא רוצחם של הרב אטינגר וסמ"ר קיידאן

החנויות ייהרסו? המקום ממנו יצא רוצחם של הרב אטינגר וסמ"ר קיידאןצילום: רגבים