ביתם של המחבלים שרצחו את אורי אנסבכר, הרב אטינגר וגל קיידאן ייהרסו

צה"ל מסר למשפחת המחבל מאריאל כי הדירה בה התגורר המחבל תיהרס. בנוסף אלוף פיקוד מרכז חתם על צו הריסה לביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, לאחר שההשגה שהגישה המשפחה נדחתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 09:14 יט באדר ב'

ביתם של המחבלים שרצחו את אורי אנסבכר, הרב אטינגר וגל קיידאן ייהרסו
הריסת בית המחבל, צילום: דובר צה"ל

צה"ל הודיע למשפחת המחבל מאריאל כי הוחלט להרוס את ביתם, בנוסף האלוף פדן חתם על צו הריסה לבית המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, לאחר שההשגה שהגישה המשפחה נדחתה. 

משפחת המחבל עמר אמין יוסף אבו לילא, שרצח את הרב איחעד אטינגר ואת סמ"ר גל קיידאן בפיגוע באיראל, קיבלה הודעה על כוונת צה"ל להרוס את הדירה בה התגורר המחבל. למשפחת המחבל נתנה האפשרות להגיש השגה על ההחלטה זו עד ליום ראשון 31 במרץ 2019.

המחבל ביצע בשבוע שעבר את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת "גיתי אבישר", לאחר שדקר חייל וגנב את נשקו. לאחר מכן ירה בנשק והרג את הרב אטינגר וסמ"ר קיידאן ז"ל. 

בנוסף לכך, אתמול חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל  ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים. הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה. צו ההריסה ייכנס לתוקף ביום חמישי 28 במרץ 2019.

עו"ד איתמר בן גביר מאיחוד מפלגות הימין וחבר עוצמה יהודית מסר כי: "פעם אחר פעם ההשגות והעתירות לבג"צ מעקרות את מטרת ההריסה שהיא הרתעה מיידית. בכוונתנו לבטל בחקיקת בזק את סעיפי החוק המאפשרים להגיש השגות או עתירות על צו ההריסה ולאפשר הריסת בתי מחבלים כבר ביום הפיגוע". 

בן גביר הוסיף: "בכל מקרה, לא מספיקה הריסת בתי מחבלים ואנו נדרוש את גירוש משפחות המחבלים מהארץ ועונש מוות למחבלים. רק כך תושג הרתעה אמיתית".