פנייה לשר הפנים: אשר תושבות לפלסטיני שהציל יהודים

השר אורי אריאל וח"כיות בימין פנו לשר הפנים ולראש הממשלה, בבקשה לאישור תושבות ואישור עבודה בישראל עבור פלסטיני מחברון, שהציל את בני משפחתו של מיכי מרק הי"ד, שנרצח בפיגוע סמוך לעתניאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 20:09 יא בתמוז התשעט

פנייה לשר הפנים: אשר תושבות לפלסטיני שהציל יהודים
מיכי מרק הי"ד ואשתו חוי תבדל"א, צילום: באדיבות המשפחה

חה"כ קטי שטרית (הליכוד) פנתה היום לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לאשר את תושבותו של א' שהציל את משפחת מרק, בני משפחתו של מיכי מרק הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי סמוך ליישוב עתניאל בהר חברון.
בפנייה של ח"כ שטרית נאמר: "לפני 3 שנים בצעו מחבלים נפשעים פיגוע רצחני בבני משפחת מרק בעת שנסעו ברכבם. האב, מיכי ז"ל נרצח ואשתו וילדיו נפצעו. דקות לאחר מכן עבר במקום א', ערבי תושב האיזור ויחד עם אשתו חילצו את הפצועים על אף שחוליית המחבלים עדיין שהתה בקרבת מקום. א' הגיש סיוע למשפחה וטיפל בהם עד להגעת כוחות הביטחון.

"לאחר שהתגלה שא' סייע ליהודים, הוא פוטר מעבודותו ובעקבות איומים על חייו, ברח עם משפחתו מביתו. לא' אשרת שהייה אך אינו מחזיק באישור עבודה ולכן הוא ומשפחתו חיים בחרפת רעב מזה 3 שנים!"

שטרית פנתה לשר דרעי בבקשה שיעניק לא' ולמשפחתו אישור תושבות קבע באופן מידי על מנת שיוכלו לחיות בכבוד. לדבריה: "א' הציל את חיי משפחת מרק אך חייו וחיי משפחתו נהרסו לחלוטין. עלינו לקבל באופן מיידי את א' ומשפחתו כתושבים במדינה ולהוקיר להם טובה. אסור לנו להפנות עורף לאלו העוזרים לנו בעת צרה".

 השר אורי אריאל

השר אורי אריאלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות אורי אריאל פנה גם הוא לראש הממשלה נתניהו ולשר הפנים  דרעי, בבקשה להעניק אישור שהייה ואישור עבודה קבוע עבור הפלסטיני: "אנו כחברה חייבים להרים על נס את תושבי השטחים הנוהגים באנושיות כאשר סביבתם לא עושה כן. זהו המעשה המוסרי והיהודי הנכון והראשון במעלה שאנו מחויבים לעשות".

גם ח"כ עידית סילמן הצטרפה לפניות וכתבה לדרעי: "מכובדי, מדינת ישראל חייבת חוב גדול של הוקרה לאיש הזה. בימים האלה מונח על שולחנך בקשת עורכי דינו בבקשה להעניק לו תושבות קבע לו ולמשפחתו על מנת שיוכלו לחיות בכבוד. אני מצטרפת ומבקשת ממך לאשר בקשתו משום שבמצב הנוכחי נראה כי מדינת ישראל מפנה עורף למי שעוזר לה ובפיגוע הבא חלילה ידע כל ערבי מהאזור שמי שעוזר ליהודים עלול להיענש. בידינו לשנות משוואה זו!"

עוד כתבה סילמן: "אני סבורה כי המעשה הנכון הוא לאשר בקשתו, להחזיר לאיש את הכבוד האישי והמשפחתי ולהראות שמדינת ישראל מכירה טובה לעוזריה."

מארגון "בצלמו" שמלווה את המאבק נמסר: "מדינת ישראל חייבת הוקרה לאדם שסיכן ומסכן את חייו בשביל להציל את אזרחיה . אנחנו קוראים לשר הפנים לאשר לאדם זה ובני משפחתו תושבות. ובכך להראות שמדינת ישראל מוקירה טוב לידידיה וחסידי אומות העולם".