התורמים לזכר הנרצח מאלקנה: פלסטינים מעזה

לזכרו של ראובן שמרלינג הי"ד, שנרצח בחג סוכות האחרון על ידי 2 מחבלים, מגוייסים בימים אלה כספים לצורך הקמת בית כנסת. "אם היו עוד אנשים כמו ראובן, השלום כבר היה מגיע מזמן", אמר איש עסקים פלסטיני שתרם אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/18 12:54 ה באב התשעח

התורמים לזכר הנרצח מאלקנה: פלסטינים מעזה
ראובן שמרלינג, צילום: באדיבות המשפחה

בני משפחתו של ראובן שמרלינג הי"ד ביקשו להנציח את זכרו באמצעות הקמת בית כנסת באלקנה. מי שבאופן מפתיע לקחו חלק במתן התרומות היו שורת פלסטינים שהכירו את אבי המשפחה.

"לראובן היה לב לבן, בלי לכלוך", סיפר היום (שלישי) ל'ynet' איש עסקים פלסטיני מעזה שתרם לפרוייקט אלפי שקלים, "הוא אהב את כולם. הכרתי אותו בשנות ה-90. באותה תקופה הבאתי סחורות מסין ועבדנו יחד. הוא היה איש טוב. מה שעשו לו פשוט מזעזע. אם היו עוד אנשים כמו ראובן, השלום כבר היה מגיע מזמן".

שמרלינג נרצח בערב חג סוכות האחרון, בזמן שהגיע למחסן שהיה בבעלותו בכפר קאסם.שני מחבלים פלסטינים התנפלו עליו, דקרו אתו למוות ונמלטו מהמקום, שעות ספורות ל]ני שבני משפחתו תכננו לחגוג לו יום הולדת 70.

מעבר לאיש העסקים הפלסטיני התקשרו למשפחת שמרלינג פלסטינים נוספים, מעזה ומכפר קאסם, וביקשו לתרום למיזם מכספם הפרטי

בנו של הנרצח, שי שמרלינג,סיפר כי משפחתו דווקא לא הופתעה מהמחווה, "לאבא תמיד היו חברים ערבים. הם אהבו וכיבדו אותו. זה לא הפתיע אותנו. גם במהלך השבעה הגיעו אלינו פלסטינים מעזה וערבים מכפר קאסם כדי לנחם אותנו". בסוף השבוע אמור בית המשפט המחוזי בלוד לגזור את דינם של המחבלים, יוסף כמיל ומחמד אבו אלרוב, שהודו ברצח שמרלינג והורשעו במסגרת הסדר טיעון.