רבניות הציונות הדתית קוראות לחיזוק המשפחה היהודית

בעקבות האירועים האחרונים הקשורים לקהילה הלהט"בית ולחוק הפונדקאות כ-60 רבניות, יועצות הלכה ונשות חינוך קוראות לחזק את התא המשפחתי הטבעי. "תורת ישראל מלמדת אותנו באופן חד משמעי מהי משפחה - ברית נישואין בין גבר ואישה שיזכו בעז"ה גם לילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/18 20:50 כה באב התשעח

רבניות הציונות הדתית קוראות לחיזוק המשפחה היהודית
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קרוב לשישים רבניות, יועצות הלכה, ראשות אולפנות ונשות תורה וחינוך קוראות לחיזוק המשפחה, בתוכם הרבניות נחמה אריאל וטובה אליהו, נעמי שפירא, חנה קטן, יפה מגנס ועוד. המכתב שוגר בעקבות האירועים האחרונים סביב הקהילה הלהט"בית וחוק הפונדקאות שהעלו סימני שאלה לגבי התא המשפחתי הטבעי.

במכתב נאמר כי "תורת ישראל מלמדת אותנו באופן חד משמעי מהי משפחה - ברית נישואין בין גבר ואישה שיזכו בעז"ה גם לילדים. מודל זה הוטבע בראשית הבריאה
עוד קודם יצירת עם ישראל. זו המשפחה ואין בלתה".


"תורת ישראל מלמדת אותנו גם מהי אהבת הריע והזולת ואיך יש להתייחס לאחר, ליתום לאלמנה ולגר. מתוך התורה אנו מצווים לאהוב כל אחד מישראל ולחוש שותפות ואחווה גם כלפי אלו שמתמודדים עם קשיים בתחום זהותם המינית. אולם אף על פי כן אין מקום לטשטש את האיסור החמור והעיוות שבמתן לגיטימציה ל"משפחה חדשה".


בבסיס תורת ישראל ערכים שונים לרבות: חמלה, חופש בחירה, שלמות המשפחה, אהבת הרע, כבוד האדם ואיפוק מיני. את כולם יש לקדם אך לא ניתן לבודד את ערך השוויון וחירות הפרט כערכים בלעדיים. המשפחה היהודית שמרה מאז ומעולם על חוסננו כעם, והיא תשרוד את תהפוכות הזמן.
דעתנו אינה נוחה מהאווירה הציבורית המשתיקה כל קול הנאמן למסורת. כנשים העוסקות בתורה וחינוך וקשובות למצוקות רבות, ביניהן בעלי נטיות מיניות שונות, אנו רואות את ההכרח להיסמך על ההלכה המקובלת. אנו מאמינות שבדרך זו, מתוך מבט תורני בהיר, ניתן לתת מענה שלם בלי לוותר על
ערכי הנצח של תורת ישראל. בתפילה להתממשות נבואתו של זכריה הנביא – "האמת והשלום אהבו"

את העצומה יזמו ד'ר מירב (טובול) כהנא, הרבנית ד"ר לאה ויזל, הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה והרבנית עידית שילה.


להורדת הקובץ