השר ליברמן הורה: בחינת הריסת בתי מחבלים שפצעו קשה ישראלים

כיום מתאפשר לצה"ל להרסו רק בתים של מחבלים שרצחו אזרחין ישראליים. שר הביטחון מעוניין להרחיב את אפשרויות ההריסה גם לכאלה שבפיצעו פיגועים שהסתיימו בפציעה קשה

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/17 10:25 ט בחשון התשעח

השר ליברמן הורה: בחינת הריסת בתי מחבלים שפצעו קשה ישראלים
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן יזם בדיקה לפיה ייהרסו גם בתים של מחבלים שביצעו פיגועים שהסתיימו בפציעה קשה ולא רק ברצח.

בימים האחרונים הנחה שר הביטחון את היועץ המשפטי של משרדו ות צה"ל לבחון האם ניתן להרוס בתי מחבלים שפצעו באורח קשה ישראלים ולא רק הביאו לרציחתם. לדבריו, "אין הבדל בין פיגוע שהסתיים ברצח, לבין פיגוע שהסתיים בפציעה קשה. בשני המקרים בתי המחבלים חייבים להיהרס".

הריסת בית המחבל

הריסת בית המחבלצילום: דובר צה"ל

כיום, רק צה"ל ומערכת הביטחון הורסים רק בתים של מחבלים שרצחו אזרחים ישראליים, בעוד שששאר המחבלים לא סובלים מסנקציית ההריסה. במשרד הביטחון מקווים שהרחבת אפשרויות ההריסה תביא להגברת כוח ההרתעה משימוש בכלי זה.

השר ליברמן אמר ציין כי "המאבק בטרור דורש מאיתנו להיות נחושים ולפעול בדרכים שונות וביד קשה כלפי מי שמנסים לפגוע בנו, המבצעים ושולחיהם. הריסת בתי מחבלים שביצעו מעשי רצח היא כלי אפקטיבי מוכח במאבק בטרור ובהרתעה של כאלו המתכננים לבצע פיגועים. כחלק מהמאבק הבלתי מתפשר הזה, אני סבור שצריך להרוס גם בתי מחבלים שביצעו פיגועים בהם הייתה פציעה קשה של אזרחים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן