השר אריאל: "מוכן לקחת את הסמכות לאישור העבודות בשבת במקום השר כץ"

שר החקלאות הודיע כי לאור בקשתו של שר העבודה והרווחה להעביר את הסמכות שניתנה לו לאשר עבודות בשבת, הוא מוכן להחליפו, "על מדינת ישראל לשמור על השבת הציבורית ולא לאפשר עבודותה שאינן הכרחיות בשבת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 21:39 ט בכסלו התשעח

השר אריאל: "מוכן לקחת את הסמכות לאישור העבודות בשבת במקום השר כץ"
דורש גם לעלות להר הבית. אריאל ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות אורי אריאל מהאיחוד הלאומי-הבית היהודי, הודיע הערב (שני) כי הוא מוכן לקחת את הסמכות שניתנה לשר העבודה והרווחה לאישור העבודות בשבת לאחר שזה ביקש לוותר עליהה.

 "בשל משבר עבודות הרכבת בשבת ולאור בקשתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ להעברת הסמכות לאישור העבודות בשבת לשר אחר, אני מוכן לקחת על עצמי את התפקיד למתן היתרי העבודה בשבת, אמר השר.

לדבריו, "מדינת ישראל הנה מדינה יהודית ועליה לשמור על השבת הציבורית ולא לאפשר עבודותה שאינן הכרחיות בשבת". אמש, כחלק מהסיכום בין ראש הממשלה לנציגי הסיעות החרדיות, הוחלט כי השר חיים כץ יהיה אמון על מתן ההיתרים לעבודות שיוגדרו חיוניות בשבת.

מוקדם יותר פורסם ב"החדשות" כי בסביבתו של השר כץ אמרו שהוא מעוניין להעביר את הסמכות לאשר עבודות בשבת לשר אחר. זאת משום שברשותו, על פי חוק, הסמכות הבלעדית לחתום על היתרי העבודה בשבת. לפי שעה לא ברור אם השר אריאל העביר מסר דומה לראש הממשלה והאם הוא ייענה לבקשתו בחיוב.