השר אריאל לא מוכן לעבוד תחת סמוטריץ'

השר אורי אריאל החליט כי לא יתמודד על מקום ברשימת מפלגת האיחוד הלאומי במידה ולא יבחר ליושב הראש, וכך יסיים את כהונתו במפלגה אחרי 18 שנים ברציפות

חדשות כיפה מירב כהן 30/12/18 14:56 כב בטבת התשעט

השר אריאל לא מוכן לעבוד תחת סמוטריץ'
נפרדים? אורי אריאל, צילום: כיפה

המאבקים במפלגת האיחוד הלאומי ממשיכים להתחמם. שר החקלאות, אורי אריאל, יתמודד רק על תפקיד יושב ראש המפלגה. במידה וסמוטריץ' יבחר במקומו אריאל לא יכהן כחבר כנסת תחת יו"ר החדש.  

חבר הכנסת סמוטריץ' יתמודד על תפקיד יושב ראש מפלגת האיחוד הלאומי, כמו שהצהיר לכיפה לפני מספר חודשים. יושב הראש הנוכחי, השר אריאל, לא קיבל את ההתמודדות מול סמוטריץ' בשמחה, ואף תקף את החלטתו:  "אם חברי ח"כ סמוטריץ החליט 'לבעוט' בצוות ההסכמות דרך התקשורת אני מצר על כך. זוהי לא דרכנו! מאחל בהצלחה לכל המתמודדים". כעת נודע כי השר אריאל החליט כי במידה וסמוטריץ' אכן ייבחר הוא לא יתמודד לרשימת המפלה ויסיים את תפקידו אחרי 18 שנים רצופות בתפקיד היו"ר. 

מהלך דומה עשה חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת המפד"ל, זבולון אור-לב כאשר החליט להתמודד רק על תפקיד יושב הראש ולא על מקום ברשימת המפד"ל. אורלב הפסיד לכוכב החדש בזמנו-נפתלי בנט. המהלך של אורלב הוביל יציאתו מהמערכת הפוליטית. 

סמוטריץ' מתחיל את מסע הבחירות, ומתנהג כיושב הראש הנבחר, התייחס הבוקר (א') להחלטה של השרים שקד ובנט להקים מפלגה חדשה: "המפלגה שלהם אינה ציונית דתית. רק אנחנו מייצגים את הציבור הזה". בנוסף, סמוטריץ' הכחיש את הדיווח על חיבור בין המפלגות לאחר הבחירות: "אין סיכום על עתיד משותף - נחליט אחרי הבחירות". הוא אמר את הדברים בכנס הציונות הדתי.