השר אריאל בגבעה שהוקמה לזכרם של שלושת הנערים: "הגיע זמן ריבונות"

פחות מיממה לאחר פגישתם הטעונה של נתניהו וראשי ההתיישבות ביו"ש, קורא שר החקלאות לראש הממשלה "להקים הרבה יישובים והרבה בתים".

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/06/17 17:28 יד בסיון התשעז

השר אריאל בגבעה שהוקמה לזכרם של שלושת הנערים: "הגיע זמן ריבונות"
השר אריאל בביקורו בגוש עציון, צילום: המועצה האזורית גוש עציון

ראשי ההתיישבות יצאו מעט מאוכזבים מהפגישה אמש (רביעי) עם ראש הממשלה, כשבראש המאוכזבים היה ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן. היום ביקר בגוש עציון שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, שקרא לנתניהו להחיל ריבונות ביו"ש והרחיב את הבניה באזור.

לצד השר אריאל וראש המועצה, סיירו בגוש עציון גם ראש החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד ומנכ"ל החטיבה צביקי בר חי. אתמול צויין יום האחדות לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בשנת 2014, גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד והיום ביקרו הארבעה בגבעת עוז וגאון שהוקמה לזכרם. השר אורי אריאל אמר כי "לפני 3 שנים נרצחו שלושת ילדינו, ילדים של כל עם ישראל, שלושת המשפחות הכי אצילות הצליחו לאחד את עם הזה על הרקע הקשה כל-כך".

כזכור, נאמן קבל על כך שגוש עציון כלל לא נכללה בסבב הכרזת הבנייה הנוכחי ועל כך אמר שר החקלאות כי "הגיע זמן ריבונות. אני אומר זאת בעוז וגאון, במקום שנבחר להנציח את שלושת הנערים, אבל בעיקר לקדם את הציונות דרך הרגלים ודרך בית הספר". 

בהמשך הוא קרא לראש הממשלה "להקים הרבה יישובים, הרבה בתים, הרבה נטיעות. מגיע לנו בארץ ישראל כולה, מגיע לנו את זה בגוש עציון. אנחנו ממשיכים קדימה, אנחנו נעשה יותר בעזרת השם".

השר אריאל נוטע בגבעה לזכרם של שלושת הנערים

השר אריאל נוטע בגבעה לזכרם של שלושת הנעריםצילום: המועצה האזורית גוש עציון

ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר בתגובה כי הוא "מודה לשר החקלאות אורי אריאל, שהגיע הבוקר למקום החשוב הזה, עוז וגאון. אנחנו הופכים כאן כל אבן ואבן, כדי שהכרזת העצמאות לא תסתיים בגבולות שבלתי אפשרי לחיות בהם, אלא לגבולות שימשכו לכל מקום בארץ ישראל. לשם כך אנחנו פועלים ובשביל זה אנחנו כאן,קובעים עובדות בשטח”

ראש החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, ציין כי הוא "שמח להיות פה לאחר ההסכם עם הממשלה ויחד עם שר החקלאות. עברנו תקופה ארוכה לקראת הסדרת החטיבה ועכשיו החטיבה תחזור לפעילות מלאה לטובת ההתיישבות בכל רחבי הארץ". לדבריו, "גוש עציון בתנופת צמיחה והחטיבה להתיישבות תסייע להמשך הגידול והצמיחה".