השרים אישרו את החוק שיאסור על תיעוד חיילים

הצעתו של ח"כ אילטוב להטיל מאסר על מי שיצלם חיילים אושרה בוועדת השרים לחקיקה ותעלה לקריאה טרומית. בהמשך היא תרוכך בשל התנגדות היועמ"ש. ליברמן בירך: " חיילי צה"ל נתונים במתקפה מבית, נשים לזה סוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/18 15:21 ד בתמוז התשעח

השרים אישרו את החוק שיאסור על תיעוד חיילים
חיילים, צילום: Ishtayeh/Flash90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, לפיה ייאסר לצלם ולהקליט חיילי צה"ל. החוק, שהוגש לפני כחודשיים, קובע עונש מאסר של חמש עד עשר שנים במקרה שהצילום נועד לערער את רוח חיילי צה"ל, תושבי מדינת ישראל או לפגוע בביטחון המדינה. בהמשך הוא  ישונה לנוסח מופחת, מאחר והיועמ"ש, אביחי מנדלבליט, מתנגד להצעה המקורית. 

בדברי ההסבר לחוק, שיעלה לקריאה טרומית ביום רביעי, נכתב כי "כבר שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד לוחמי צה"ל, על ידי ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים. מטרת החוק המוצע היא לאסור לאלתר את פעולות התיעוד של חיילי צה"ל, למען ביטחונה של מדינת ישראל". 

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על אישור החוק, ואמר: "אני מברך את ועדת השרים לענייני חקיקה על אישור הצעת החוק של ישראל ביתנו לאסור צילום של כוחות הביטחון כדי להכפיש אותם. חיילי צה"ל נתונים במתקפה מבית של עוכרי ישראל ותומכי טרור שמחפשים להשפיל לבזות ולפגוע בהם. נשים לזה סוף".

מוקדם יותר התייחס ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הרב יובל שרלו, לנושא וקרא להוריד את הצעת החוק מסדר היום. לדבריו, מדובר ב"עלבון ענק לצה"ל ולמדינת ישראל שיש לנו מה להסתיר. הנזק של אמירה כזו הוא כל כך גדול. החקיקה והעונש שאנחנו מדברים עליו זה עלבון למדינת ישראל. זו אמירה שיש למדינת ישראל מה להסתיר".