הרב שרלו: "איסור לצלם חיילים - עלבון למדינת ישראל"

ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר התייחס להצעת החוק שמבקשת לאסור צילום ותיעוד חיילים, ודרש להוריד אותה מסדר היום. "זו אמירה שיש למדינת ישראל מה להסתיר, הנזק של אמירה כזו הוא כל כך גדול", טען

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/18 12:14 ד בתמוז התשעח

הרב שרלו: "איסור לצלם חיילים - עלבון למדינת ישראל"
הרב יובל שרלו, צילום: אריה כץ

הצעת החוק שמבקשת לאסור צילום ותיעוד של חיילים צפויה לעלות היום (א') לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. אחד ממתנגדי ההצעה של ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, הוא ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הרבב יובל שרלו, שקרא להוריד אותה מסדר היום.

בריאיון לרדיו 130fm אמר הרב שרלו כי הוא מסכים עם אילטוב שחלק מארגוני השמאל עושים "מעשה שפל, מאוד מפריע ולא אמיתי" בצילום חיילים, אך למרות זאת "ההצעה אינה טובה". את טענתו הסביר הרב שרלו בארבעה נימוקים.  

"אחת, מבחינה פרקטית - עברנו את התקופה הזאת שניתן למנוע הסרטה. זה סוג של פופוליזם", טען הרב שרלו. "שתיים, זה עלבון ענק לצה"ל ולמדינת ישראל שיש לנו מה להסתיר. הנזק של אמירה כזו הוא כל כך גדול. החקיקה והעונש שאנחנו מדברים עליו זה עלבון למדינת ישראל. זו אמירה שיש למדינת ישראל מה להסתיר".

הרב שרלו הוסיף כי "הממשלה עוסקת באינטנסיביות בהשתקות - ביהמ"ש העליון, המשטרה, התקשורת. ברגע שהצעת החוק הזאת מצטרף למהלך הזה זה רע". עוד הוא טען כי מצד השקיפות ישנה דווקא חשיבות בצילום, שכן יהיה ניתן לטפל במעשים לא ראויים. "אני לא רוצה צבא במחשכים", ציין הרב שרלו. "אני רוצה שמקרה אלאור אזריה לא יושתק וכן יעלה לדיון ציבורי", הוסיף הרב כדוגמה את מקרה החייל שירה במחבל פצוע בחברון.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן