השרה שקד: "צר לי לאכזב את המספידים. הדמוקרטיה הישראלית חיה ובועטת"

דווקא בטקס השבעת שופטים, ענתה שרת המשפטים לכל הטוענים כי פסקת ההתגברות תערער את מערכת המשפט, "האינפלציה בהודעות אודות מות הדמוקרטיה הפכה לאבסורד, ובעיקר לכלי ניגוח פוליטי".

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/05/18 12:14 כב באייר התשעח

השרה שקד: "צר לי לאכזב את המספידים. הדמוקרטיה הישראלית חיה ובועטת"
שקד עונה לתוקפי פסקת ההתגברות, צילום: דוברות בתי המשפט

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (שני) בטקס השבעת השופטים בבית הנשיא לסערה סביב פסקת ההתגברות שעברה אתמול את השלב הראשון בתהליך החקיקה.

שרת המשפטים ציטטה את דבריו של שופט העליון לשעבר משה לנדוי שאמר בעבר כי "בכל הנוגע ליחסי הגומלין בין הכנסת לבית המשפט הגיעה המדינה לפרשת דרכים. המַכְשֵׁלָה הזאת חייבת לחזור עכשיו לכנסת. אין לנו גוף אחר היכול להביע את רצון העם, ואל לה לכנסת להתחמק עוד מאחריותה ומחובתה להגיד דברה בלשון החוק, באופן שאינו משתמע לשני פנים".

"אתמול, לאחר למעלה מעשרים שנים", אמרה שקד, "מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי לעבר מימוש חזונו. אני מאמינה, שבסופו של תהליך ארוך ומעמיק, כנסת ישראל תשלים את מהלך שרטוט יחסי הגומלין בין הרשויות. זהו מהלך הכרחי, שבסופו של יום, ישיב את אמון הציבור במערכת המשפט לגבהים שזכתה להם ערב נאומו של הנשיא לנדוי".

שקד בטקס השבעת השופטים

שקד בטקס השבעת השופטיםצילום: דוברות בתי המשפט

שקד הוסיפה כי, "אחת לשבוע, יוצאת בת קול ומכריזה כי מדינת ישראל צועדת אל קץ הדמוקרטיה. לעתים בשל מהלך ממשלתי כלשהו ולעתים בשל חקיקה כזו או אחרת. חייזר שינחת כאן, עלול להאמין שהדמוקרטיה הישראלית כה שברירית עד שהיא קורסת ברגע אחד. האינפלציה בהודעות אודות מות הדמוקרטיה הפכה לאבסורד, ובעיקר לכלי ניגוח פוליטי. 

"צר לי לאכזב את המספידים, אך צאו החוצה והביטו. הדמוקרטיה הישראלית חיה  נושמת ובועטת וחזקה יותר מכל מבקריה ומכל מספידיה. והאמינו לי, היא גם יכולה להכיל דעות ותפיסות שונות".

לסיום ציינה את השינוי שעבר בית המשפט בשנים האחרונות, "הוא מגוון יותר ואינו משקף אחידות מחשבה. בתקופה האחרונה בית המשפט התברך בשופטים בעלי תרמילי חיים שונים הנושאים על גבם מטענים ערכיים מגוונים. כשם שפרצופיהם שונים - כך פסיקותיהם שונות, וטוב שכך".

מוקדם יותר היא קראה לשרים לוין וכחלון לשים סוף למחלוקות על היוזמה שאליה דוחפים בבית היהודי. "אני מציעה לשרים לוין ולכחלון, אמרה בכנס צלונאות בירושלים, "אם אתם אומרים שאפשר להגיע להסכמות, שבו יחד שבוע-שבועיים, תביאו נוסח מוסכם לחוק יסוד החקיקה או לפסקת ההתגברות. אני מציעה לכם לקחת את המשימה. כל הפעילות שלנו בנושא נעשתה בהתאם להסכם הקואליציוני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן